måndag 3 maj 2010

Tillbaka i vardagen igen

Så då var det dags att ta tag i livet igen. Efter en långweekend i Oslo var det så dags att sätta sig med uppsatsen och traggla igen. Den stora skillnaden var förstås att min kompanjon var tillbaka:) Det blir ju så mycket roligare att skriva när man är två:)

Vi har även varit duktiga och ambitiösa och varit på föreläsningen som unga aktiesparare höll i! Paul Pedersen från Riksgälden gästföreläste och han var såå bra! Duktig, inspirerande och pedagogisk! Tänk om någon lärare kunde vara som honom, vad mycket ekonomi vi skulle kunna då;) Fick en hel del tips och råd angående sparande och jag och Linn fick en samtidig Aha-upplevelse när det pratades premieobligationer! :)

Imorgon är det Vårruset och jag känner mig så otroligt oförberedd på det. Drog på mig massa skavsår och skavanker i Oslo som jag kommer få sota för imorgon. Vet inte än om jag kommer kunna ställa upp, men jag har köpt på mig idrottstape, plåster och kompresser och hoppas hoppas verkligen att jag kommer att hålla! Ska provspringa en runda ikväll och se ifall jag överhuvudtaget får på mig högerskon:/ Wish me luck!

Ett tips snabbt bara, Provivas jordgubbsdryck! Har utvecklat ett beroende som är hälsosamt för en gångs skull (i rimliga mängder givetvis). Supergott, superfräscht och supernyttigt! Bäst är att den är bra för magen:)

Kram

Inga kommentarer: