onsdag 9 maj 2012

Loppisfynd nr 3





Nu kanske man kan undra om jag har tänkt börja brygga eget vin? Svaret är nej. Men jag såg potentialen i den gamla grunkan och fick köpa den för ynka 25 kronor!


Det var korgen jag främst ville åt. Kommer bli perfekt som lövkorg, till julgranen nästa år eller att plantera blommor i. Jag har inte helt bestämt användningsområde än! :)


Det gigantiska glaskärlet frågade jag först om jag kunde få lämna kvar. Men det gick inte. Sen kom mamma på att det ju är fint att ha pinnar eller gräs i ute på terrassen i sommar. Jag har inte helt bestämt om jag ska spreja den vit eller om den ska få vara brun. Tycker ändå om färgen den får när solen faller på! Givetvis ska den rengöras innan användning, så tänk bort den fula smutsranden i och tänk istället dit svarta pinnar.

För 25 kronor fick jag två fynd i ett kan man säga:)

2 kommentarer:

Kirsi sa...

Hmm

Banana sa...

Haha. Tänkte skrivit att jag kom på att jag kunde använda den, tur att jag inte gjorde det:)