onsdag 16 maj 2012

Prövningarnas dag

Pustar ut efter en evighetslång dag! Idag var det intervjudags och jag ägnade förmiddagen åt att vara supernervös. Intervjun gick sådär om jag ska vara ärlig. Tyckte frågorna var väldigt svåra och tyckte framförallt att mina svar var helt åt skogen.. Men men, ingen idé att älta det nu, gjort är gjort och går inte att ändra på! Bara att hålla tummarna för att de andra också tyckte att frågorna var svåra och svarade värre än mig...

Dagen rusade sedan på med två fotograferingar på raken och avslutades sedan med ett sent intag. Var loj och trött på intaget och hade svårt att fokusera. Ett sorgligt skilsmässofall där frun rökte som en borstbindare. Inomhus. Fick så ont i huvudet och halsen satte igen fullständigt! Var en befrielse att komma ut i friskluften! Tänk på det, rök inte inne snälla ni. Det sänker värdet så otroligt mycket på lägenheter och hus. Synd på så otroligt fin lägenhet. Nikotinspärr eller sanering krävs i de allra flesta fall, då spelar det ingen roll om man tapetserat och bytt innertak förra året..

Nu är jag i vilket fall äntligen hemma, helt död! Har sovit dåligt och oroligt de senaste nätterna pga nervositet och oro och denna dagens påfrestningar tar ut sin rätt nu. Ska bli så otroligt skönt att göra ingenting ikväll! S spelar match i Bankeryd så det är jag och fröken Idskrutt ikväll:)

Imorgon är vi lediga. Då hoppas jag på uppehåll för nu måste vi fasen få färdigt i slänten och jag har ett halvt land ogräs kvar att rensa. Sen behöver även fönstrena putsas (help!). Bilen borde städas. Så ja, en ledig dag är välbehövlig!

Nu ska jag återgå till att göra ingenting. Kanske följa upp det med ett skumbad och senaste numret av Sköna Hem? Ja, precis så får det bli!



Trevlig lill-lördag på er! Eller "fredag" för er lyllosar som är långlediga nu!

Inga kommentarer: