torsdag 17 maj 2012

Photoshoprecept

Du som följer mig här kanske minns att jag önskade mig boken Photoshoprecept i födelsedagspresent? Jag fick den inte, men fortsatte att tråna efter den. För några veckor sedan gjorde jag slag i saken och beställde den själv! Nu har den stått i bokhyllan och bara väntat på att jag ska ha tid att sätta mig ner och förkovra mig i fotoredigeringstekniker.

Idag, en ledig dag när regnet öser ner utanför och sambon är på fotbollsträning, då var det dags att prova första receptet! Tilläggas bör att jag har mycket begränsade, snudd på obefintliga förkunskaper i photoshop, därför har jag heller aldrig förstått programmets storhet. Men nu är jag helt tagen! Blev biten direkt och vill bara lära mig så mycket som möjligt! Tänk vad mycket man kan göra med bilderna! Tänkte att jag kanske kan visa lite recept här inne allt eftersom jag provar dem. Lite före- och efterbilder.

Först ut är recept 1: Pastelltoner och låg kontrast

Originalbilden tog jag på vårt blommande plommonträd imorse:


Efter redigering:


Inga kommentarer: