tisdag 16 oktober 2012

Glest och fullt

Det är glest mellan inläggen här igen, närmare bestämt ungefär ett inlägg i veckan. Men jag hinner verkligen inte med mer just nu! Det är full rulle hela tiden, och livet är ju till för att levas:)

Helgen har kommit och gått och den var som vanligt underbar. Vi har ju tagit fredagsmyset till en ny nivå och jag bara ääälskar det! Fredagar är ju min absolut bästa dag och jag längtar efter fredag hela veckan:) Eftersom jag har ett tungt, slitigt jobb just nu där jag dessutom går upp i svinottan så har fredagar blivit heliga för mig. Då vill jag verkligen bara vara. Kunna slappna av helt och verkligen n j u t a av helgkänslan. Utan att skrämma bort allt umgänge så kan jag säga att jag helst umgås på lördagar;) Givetvis går det att göra undantag, men på fredagar är jag så trött att jag inte är särskilt kul att hänga med ändå;) Vi lagar alltid god mat, strosar i myskläder och har även börjat ta en fredagsbastu. Ljuvlig känsla att vara mör, varm, ren och avslappnad hela kvällen sen. Sen äter vi alltid nere vid öppna spisen i vårt mysiga TV-rum. En bra film eller ett bra TV-program och några glas rött. DET är fredagsmys för mig det! Åh längtar så till fredag nu när jag skriver detta! ;)

Lördagen spenderades hos fina vänner och bjöd på mycket skratt, sjukt god mat och massa massa mys. Så glad att ha vänner som ni!

Söndagen ägnade vi åt städning och jag inspirerades av lördagens dessert och gjorde egen glass! På kvällen kom S familj på besök (därav glassen) och vi fikade hembakta bullar och hemmagjord glass (ni hör ju vilken hemmafru jag är. Hehe)

Det bästa med glassen var ändå att det blev massa över som jag har snaskat på både igår och idag. Hehehe.

Just nu försöker jag få ihop schemat innan jul. Ett tag tänkte jag att jag var helt blank i kalendern framöver, men gud, det har ändrats snabbt! Jag har en helt annan energi och ork nu efter jobb-bytet och det är jag SÅ himla glad över! Jag hinner så mycket mer och framförallt så tar jag mig för mycket mer! Jag l e v e r helt enkelt livet igen och har börjat hitta tillbaka till mitt gamla, sociala jag. Detta året har jag annars varit för låg och deppig och sjuk för att göra mer än precis det jag måste och det har varit en sorg att inte känna igen sig själv faktiskt. Men  nu jäklar!

Som det ser ut nu så kommer hösten att se ut som följer:

Julmarknad på Åminne bruk nu i helgen.
Tjejträff med mitt ena fina tjejgäng i Jönköping om två helger
Popquiz och restaurangbesök den 1 november
Mary Kay-party den 5 november
Göteborg på studiebesök på volvo och efterföljande kväll på Park lane den 16 november
Tjejhelg i Falkenberg med inkluderat gekåsbesök med mitt andra fina tjejgäng den 23-25 november
Bowlingkväll den 29 november
Stockholmsweekend med mitt hjärta första helgen i december
Julbak den 13 december

Däremellan ska en glöggkväll bokas in och S ska iväg på minst ett julbord. Och då har vi ändå tackat nej till en 25-årsfest och en hockeyresa av både tids- och ekonomiska skäl.

Detta kommer ju bli ett helt fantastiskt avslut på detta året känner jag!

Just ja. Ang. måndagslöftet så kan jag erkänna att jag inte genomfört veckans löfte. Vill dock påpeka att detta har en naturlig förklaring;) Det är nämligen så att jag bestämt mig för att inte plantera några höstblommor i lådorna i år. Är helt enkelt för sent ute och frosten nyper dem snart ändå. Istället kommer vi troligtvis att satsa på tallris och belysning i lådorna till jul. Tror det kommer bli supersnyggt! På tal om jul så längtar jag något sjukt mycket efter julen i år! Ska bli så kul att frossa i nytt julpynt och verkligen gå all in på julmyset nu när vi har ett stort, fint hus! Granar, glögg, pepparkakor, ljus, julgardiner,  tomtar, änglar, ljusstakar, lyktor och ljusslingor. Åh så roligt!

Som kompensation för uteblivet måndagslöfte så fixade jag istället ÄNTLIGEN i ordning tavlorna till vardagsrummet! Har ju haft det på tapeten i snart ett år nu och hittade ju tyget för någon vecka sedan. Nu är de på plats och jag måste säga att vi är supernöjda! Sakta men säkert börjar vårt enorma vardagsrum att bli ombonat och mysigt! Idag inhandlades även en tavellist och till helgen tänkte vi framkalla fina fotografier från vårt liv tillsammans som ska få pryda vårt hem:)

Oj vad jag svävar iväg på olika sidospår hela tiden! Men i alla fall, jag nätshoppade som en tok i helgen, och idag kom första leveransen! Är förvånad över hur mycket fint det var och av 7 beställda plagg så ska jag faktiskt behålla 5 stycken! Kommer att bli ett välbehövligt tillskott i min skrala garderob och jag är mycket nöjd:) Nu väntar jag på leverans nummer två och hoppas bli lika nöjd med den!

Oj! Vad långt detta blev! Och spretigt, som vanligt när det är mycket jag vill få på pränt:) Blir en bra kompensation för uteblivna blogginlägg:)

Kram på er!



2 kommentarer:

Znag sa...

Jag fick sån himla längtan till julen nu när jag läste detta! :)Det kommer bli så julfint i ert hus! LOVA att vi dricker blåbärsglögg och äter julgodis nångång i december! Om du vill kan vi spexa till det också och spetsa glöggen, hänga på youtube och sjunga gamla juldängor, som på den gamla goda tiden liksom ;)

Ida sa...

Tack för kanonmys!