söndag 7 oktober 2012

Och så kom regnet

Idag är det söndag och i skrivande stund öser regnet ner ute och dropparna smattrar mot fönsterrutorna. Och jag älskar det! En helt perfekt dag att göra ingenting på! Innan det började regna och innan S åkte iväg för match, hann vi med att putsa köksfönstret utvändigt och likaså sovrummet och tvrummet. Det innebär att jag nu inte har något mer på måstelistan utan istället kan välja och vraka mellan angenäma sysslor: att sy köksgardinerna, att fixa tygtavlorna till vardagsrummet eller att börja läsa en nyinköpt bok. Just nu lutar det åt boken, men kan hända att pysselsuget får övertaget.

En sak till ska jag göra idag. Jag ska njuta av den ofattbara känslan att det har löst sig. Jag kan tyvärr inte berätta om hur än, men jag kan säga som så att jag har en klockren plan A, men nu också en mycket oväntad, fantastisk och ofattbar plan B. Det är helt enkelt min tur nu, vinden har vänt! Jag förstår det inte helt själv än, särskilt inte vidden och hela innebörden. Jag är liksom inte van vid att det bara rullar på och löser sig så jag kommer på mig själv med att tänka OM och IFALL. Men det finns inga Om längre, det finns bara ett När och ett delikat eget val av Var. Får nypa mig i armen för att förstå att det är sant!

Nu ska jag njuta av ett nystädat hem och den hisnande tanken på en lysande framtid.

Ha en trevlig söndag! Och missa för allt i världen inte solsidan ikväll!:)

1 kommentar:

Frida K sa...

Gillar jättemycket!! Härligt!