söndag 21 oktober 2012

Vi drar till Malmö!

Jag skrev lite snabbt i ett tidigare inlägg att en av höstens bästa planer är en julhandelsweekend. Då var planen Stockholm, men efter lite överläggande har vi nu bestämt oss för Malmö istället. Anledningen var främst att en helg går så himla fort och det är dubbelt så lång restid till Stockholm som till Malmö, vilket innebär att vi tappar nästan hela fredagen och hela söndagen på att resa. Dessutom är Stockholm stort och där finns SÅ mycket som vi vill se och göra så att en semestervecka sommartid vore mer tidsanpassat än bara två dagar. Så fuck Stockholm, vi drar till Malmö!

En hel helg på lyxhotell med min fina sambo. Det ska bli helt ljuvligt! Malmö är en stad som vi båda har hört mycket om men som vi aldrig har besökt (förutom den där gången med K på reunion. Den i särklass sjukaste upplevelsen i mitt liv! Bilderna är helt otroliga. Men den gången räknas inte).

Vi åker dit första helgen i december för att uppleva Malmös julskyltning och adventsfirande. Kullerstensgator och julbelysning. Ångande andedräkter och varm choklad på mysiga fik. Vi passar även på att besöka Köpenhamn, som var destinationen på en av våra första resor tillsammans. Att se vackra Tivoli i vinterskrud och julbelysning. Att strosa runt hand i hand och leta fina klappar till varandra och till nära och kära. Att sova t v å nätter i makalösa DUX-sängar och fluffiga hotelltäcken. Och hörrni. T v å hotellfrukostar. Hotellfrukostar som ska vara Malmös bästa enligt undersökning. Vi bor för övrigt på det hotell som fått bäst betyg av alla förstaklasshotellen. Fint som snus!

En av kvällarna är inbokad redan nu. Då ska vi besöka Occo och äta ljuvliga Mezes i helt fantastisk miljö. För er som precis som jag följer attvaranågonsfru så vet ni precis vad jag menar. Hon har lyckats beskriva denna restaurang ett flertal gånger som ett mindre paradis på jorden. Och jag är en av dem som blivit helt tagen av bilder och beskrivningar. Så givetvis ska vi dit när vi är i Malmö! Lovar att återkomma med recension sedan om det var så fantastiskt som jag tror att det är!


Ni hör ju, det kommer bli en helt magisk helg!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hahaha nää den gången räknas inte!! Bra val att åka till Malmö! Gillar jättemycket! :) Kram Käly