måndag 1 oktober 2012

Microlöften

Mina jobbdagar just nu innebär mycket radiolyssnande och jag lyssnar på Äntligen morgon på Mix megapol varje morgon. Rix FM tycker jag är SÅ jobbiga, töntiga och självupptagna och även om P3 har bra musik så avskyr jag deras morgonpass. Programledarna känns bara så.. konstiga? Eller så är det för att de är så olika mig så att jag inte hittar någon referenspunkt över huvud taget.

Men men, åter till det jag tänkte skriva om. På måndagar gästar Henrik J Äntligen morgon och han har kommit på något så underbart finurligt som microlöften (ang. Henrik så har jag alltid gillat honom, men sen jag hör honom på radion varje vecka så har det slagit mig att han alltid skrattar åt sina egna skämt?)

Tappade spåret igen, men microlöften, helt genialiskt enligt mig! Det är alltså ett löfte som du avlägger på måndagen och som ska infrias innan nästkommande måndag. Det är alltså inga gigantiska projekt som ska ros i land såsom hälsosammare liv, sluta röka etc. utan mer smålöften i vardagen. Sen följer de upp sina löften veckan efter och ser hur det gått och så kan lyssnarna hänga på med egna löften. Jag, som hatar måstelistor tycker att detta är helt perfekt för att få surdegar gjorda. Jag är nämligen en person som är benhård när det gäller löften. Har man lovat något så MÅSTE man hålla det!

Denna veckan har jag faktiskt TVÅ microlöften som ska genomföras:

  • Jag ska ringa ICA-banken och säga upp mitt konto där.
  • Jag ska tömma blomlådorna på vissna sommarblommor så att ljungen kommer i innan det blir frost!
På måndag återkommer jag.

2 kommentarer:

malin sa...

Anna jag älskar med måndagslöfterna, jag sätter upp små saker varje måndag som ska lösas! Denna veckan ska listen i köket upp! Behöver dock lite hjälp av Martin!

Slemmet sa...

Haha, mycket bra ju! Kanske skulle lägga ett löfte att ta tag i pensionssparandet och a-kassan.. Jobbigt när jag kommer på att jag inte har gjort det bara.. =/ Jaja må det bära eller brista!

Sååå fin bil! Gud vad roligt att få köpa sig en ny bil!! Vi var ju nära att bli tvungna för bara några veckor sen.. Så nu har sparandet till det påbörjats också ;)

Ja, på nåt sätt måste man bara få bli riktigt arg nån gång.. Kanske skulle skaffa en blogg jag med så Andreas slipper ta det de gångerna.. Men får hoppas att jag inte blir det så ofta att han tar alltför illa upp! Är nog ofta han får ta mycket skit för att jag är trött på mig själv och skit runt omkring.. =/ Men vad har man varandra för om man inte ska orka hjälpa till i motgång! ;)

Tack för trevligt samtal idag! Det bjöd på mycket skratt!
Kram!