torsdag 22 november 2012

Banana tipsar

Precis när jag skrivit klart senaste inlägget så damp posten ner med paket till mig! En leverans från Vitaminvaruhuset.se som kom innan jag hann blinka! Beställde igår vid 15.30 och idag har jag paketet i brevlådan! Dessutom gratis frakt! Det är vad jag kallar service det! Jag äter ju Efamolkapslar nu, som ett led i behandlingen mot acnen. Dessa kapslar ska även funka mot PMS, eftersom Efamol främst får hormonerna i balans. Jag har inte haft den veckan än så jag kan inte avgöra ännu om de hjälper mot min PMS eller ej, men jag återkommer med besked! :) priset var otroligt bra också, jag köpte 60 kapslar på Faces för 220 kronor, här kostade 120 kapslar 290 kronor! Så äter ni vitaminer eller annan hälsokost så kan jag varmt rekommendera Vitaminvaruhuset!

Angående acnen så måste jag säga att jag redan ser stora resultat, vilket är himla skönt och roligt! Det tar ca 8 veckor innan man helt ser någon förändring och jag är ungefär halvvägs i behandlingen nu. Dock återstår det stora eldprovet mensen fortfarande,, då aknen brukar vara värst, så jag väntar med spänning! Svårt att säga om det är ansiktskrämerna, kapslarna eller portömningen som givit resultat, eller om det (troligtvis) är en kombination av alla tre... Men jag struntar i vilket, huvudsaken är att set blir bättre! Håller tummarna att jag klarar mig även över mens och kanske kanske även slipper PMS:en!

Andra tipset är att lyssna på Anders Olssons sommarprat från augusti i år. Har ni inte redan lyssnat så in med er på Sveriges radio play och ladda ner! Inte för att det är "bra" eller spännande, utan för att det är viktigt att få perspektiv på saker och ting och framförallt för att förundras och beundra kämpaglöd, positivt tänkande och envishet. Lyssna själva, inspireras, motiveras och inse hur bra ni har det!

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tipsar tillbaka banana, missa inte stilleben i Köpenhamn och haybutiken. Gå av från ströget till höger ligger en sidogata med massa fina butiker och på systrarna Grene kunde man köpa julkulor i lösvikt det är lycka det! Ha en fin helg kramkram korre (ps skrev detta i ett sms och sen kopierade jag in det på din blogg haha)