torsdag 22 november 2012

Bananfilosofier en novembertorsdag

Tack återigen för peppiga och fina kommentarer! Kul att ni respondar så himla fint hörrni! :) Fick en kommentar från Ida som tycker jag hinner och orkar mycket efter jobbet, och därför vill jag vara snabb att erkänna att det gör jag inte egentligen! Är inne i ett sjukt tempo just nu och känner att kropp och hjärna är trötta och stressade. Nu när träningen är prio ett nästan varje dag, plugg måndag och tisdag inför kursen, kurs i jönköping hela onsdagskvällen och sedan är det bara torsdagen kvar innan det är helg igen. Då ska huset helst hinna städas inför helgen och det vankas träning även då. Jag och S har börjat med en uppdelning av vissa hushållssysslor, vilket innebär att inhandling och tillagning av veckans matlådor faller på min lott och också ska hinnas med. Allt detta efter en arbetsdag som faktiskt är både tung och stressig, och som börjar 05:15 varje dag. Så här ser alltså ALLA mina veckor ut just nu! Och det börjar ta ut sin rätt måste jag säga! Längtar så tills kursen är slut, bara två gånger kvar nu! Sen frigörs ju massor med tid att andas på!

Ikväll tänkte jag dessutom klämt in ett ljusparty hos I, men jag får nog snällt inse att jag måste avstå. Träning väntar och tvätthögen ropar! Men tack för inbjudan!

Det är full rulle på alla plan och vi dundrar fram mot julen nu känner jag! I helgen ska jag träffa finaste tjejerna! Falkenberg är helgens destination och SPA-besök och Gekåsshopping står på schemat! Ska bli så roligt! :)

Nästa helg åker ju jag och S till Malmö och lyxar till det med fiiint hotell, julshopping, Köpenhamnstripp och massa mys! Längtar så! Helgen efter det är vi bjudna på glöggkväll hos/med våra grannar på fredagen och på lördagen väntar Jönköping och julmys med E och K. Sista helgen innan julhelgen väntar glöggmys hos oss på lördagen och minijul med S bror och sambo som åker till Dalarna över jul i år.  Den 18:e ska vi julbaka med kollegorna hela kvällen, Och sen hörrni, sen är det banne mig redan julhelg!

Får jag ingen julkänsla i år så får jag det aldrig! Har aldrig haft ett så julmysigt decemberschema som i år, och för en julgris som mig så blir jag så lycklig av att tänka på det! Så hit me nu december, jag är mer än redo! :)

Men först hörrni  först är det ljuvlig, underbar fredag som väntar! Med det obligatoriska bastubadet (som vi missat två fredagar nu på grund av andra planer). Därför ska det bli extra skönt imorgon! Hämtthaimat, ett glas rött och mysbrallor i tvsoffan. Det är bästa fredagsmyset det! 

 Komsi komsi helgen!



1 kommentar:

Ida sa...

Åh låter som riktigt mysigt fredagsmys!!!