lördag 17 november 2012

Long time no see

Hej på er! Längesen sist, vilket inte är bra för bloggandet eftersom högen att skriva om blir ofantligt stor!

Nöjer mig därför med att kort sammanfatta att sen sist har jag hunnit med så sjukt mycket roligheter! Jag har bland annat gjort comeback på hästryggen (och blivit avslängd i full galopp), pluggat bokslut inför sluttampen på kursen, firat massa pappor på fars dag, köpt nya fina kläder, klippt lugg, fått vardagsrummet helt klart, tränat massa och gått ner 2,1 kg! Det har alltså varit en väldigt bra vecka, med väldigt lite tid för bloggen.

Igår var vi lediga från jobbet och åkte till Göteborg. Vi besökte Volvo och åkte blå tåget, väldigt intressant och kul att se hur en bil blir till, och hur sjukt duktiga de är som jobbar där! Sen åt vi supergod lunch på hotellet innan det var dags för fri lek på eftermiddagen! Lite rödvinsyra begav vi oss till Nordstan för shopping! Hittade en superfin topp som fick följa med hem! Och två par fina örhängen. Och en karamellskål på fot. Det brände till rejält i plånboken, speciellt eftersom jag i torsdags köpte två nya tröjor och två par linnen inför just Göteborg. Men men, nu har jag ju råd så därför är det extra roligt!

När det mörknade begav vi oss till premiären av Jul på Liseberg. SÅ himla mysigt! Jag som har julfeber bara njöt och myste runt där bland all belysning, brända mandlar och julpynt. Köpte ett fint pilhjärta att ha i köket till jul. Kunde bara inte motstå det;) sen satt vi på ett julpyntat tyrolen och drack vin och fick ännu mer julfeeling!

På kvällen sen var det dags för 70-talsshow på Park Lane. Väldigt roligt, väldigt god mat, väldigt mycket rödvin och en hel del drinkar och väldigt mycket discodans! En helt fantastisk dag med mina fina kollegor! Vi har alltid så himla kul ihop när vi är ute på galej och det är något som jag verkligen har kommit att uppskatta efter tiden på min förra arbetsplats!

Idag mår jag skapligt men inte mer. Ikväll ska vi ha matgäster och som tur är har vi planerat i god tid. Allt är inhandlat, huset nästan färdigstädat och vinet står på kylning. Nu ska jag bara ta tag i mig själv och börja förbereda maten lite.. Men först får det bli en uppiggande PW om jag ska Ikea med den här dagen!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Unknown sa...

2banankilon!!! Du är ju sjukt duktig! Kram korren

Ida sa...

Låter som du e på G! Jag tycker inte jag hinner nåt på veckan mer än jobb...