fredag 23 november 2012

Friday!

Äääääntligen fredag! Efter en lång och slitig arbetsvecka så är fredagen så jävla välkommen! Dessutom hörrni så är det ju lönefredag!:) Jag har en specialmånad denna månaden och får därför dubbla månadslöner, helt utan förvarning! Ni kan ju tro att jag tjöt ett glädjetjut när jag såg TVÅ lönespecar, varav den ena med den nya, höjda lönen (OBS! Tjöt inte innan jag dubbelkollat så att det inte var något som var fel och jag råkat få en extra inbetalning). Men det stämde! Det blir alltså en extra fin jul för mina nära och kära i år;) Och en fet inbetalning till semesterkontot. Så himla nice!

På tal om jobb och lön så börjar det äntligen röra på sig mot den nya tjänsten. Idag kom min dator som beställts och idag fick jag även lite mer klarhet i hur det kommer att se ut. Jag tar ju över först i mars och så länge har jag jobbat i produktionen. Men från och med årsskiftet så kommer jag att gå bredvid på torsdagar och fredagar, vilket också innebär ändrade arbetstider till dagtid. Jag måste faktiskt säga att jag längtar efter dagtid. Trodde aldrig jag skulle säga det, eftersom jag alltid uppskattat att komma hem redan kl 14.00. Men det är så sjukt jobbigt att gå upp 05:15 nu så det är fan inte värt det! En annan sak var det när man bodde hemma och var tonåring och i princip jobbade, åt, tränade och sov. Men nu när jag är sambo och vi är inkörda på samma tider så har jag otroligt svårt att lägga mig och komma till ro tidigare än Samme. Alltså tappar jag minst en timmes sömn varje dag. Därför ska det bli skönt att synka våra tider lite bättre och framförallt att slippa gå upp i svinottan!

Åh, har ni förresten sett korres kommentar på mitt senaste inlägg? Julgranskulor i lösvikt! Vilken underbar tanke för en julgris som mig! Tack för tipset korrioso:)

Nu nu nu är det dags för träning och bastu och därmed är fredagsmyset officiellt häääär!

Kram på er!

1 kommentar:

Ida sa...

Trevlig helg!!!