tisdag 6 november 2012

Ett parallellt krig har startat

Hej hörrni!

Tillbaka i vardagen efter härlig långledighet. Lördagen spenderades i Jönköping och Huskvarna med inledande besök på Ikea och mio. Vet ni, nu har vi äntligen köpt den fina lampan och äntligen hittat finfin gardinlösning till vardagsrummet! Är så himla nöjd! Dessutom har både Owe och Sixten hittat hem på olika platser i huset (tavlorna från Lisa Bengtsson ni vet). Så nu är vi snart i mål med vårt vardagsrum! Det har tagit snart ett år, men så blir det också precis som vi vill ha det:) det som saknas nu är ett skåp och en kandelaber med tillhörande piff. Sen är det helt fulländat! Men det är i nuläget ingen brådska eftersom rummet i övrigt känns klart så det får ta den tid det tar att springa på "rätt" skåp. Kandelabern kommer däremot att inhandlas redan efter jul, den ska stå där granen kommer att stå så vi kan lika gärna vänta till efter jul!

Tillbaka till helgen så bjöds vi sedan på god middag och vin innan det var dags för konsert. Vi såg Linnea Henriksson i världens minsta lokal och hon var helt grym! Riktigt bra liveartist och häftigt med så intim spelning!

Efter konserten gick vi tillbaka för mellanfest innan utgång, men det visade sig att det var mkt roligare där än ute så vi blev kvar hemma med roligt spel och vin till in på småtimmarna.

Söndagen var jag bakis (?) av allt rödvin men efter en tablett var vi på banan och monterade lampa och gardiner hela dagen. Bild kanske kommer när jag sytt upp gardinerna :)

Ett av inköpen på ikea var en våg. Eftersom vi inte väger en våg så har jag inte vägt mig på 1,5 år. Eftersom jag beslutat att göra ett riktigt seriöst försök att ta tag i träning och hälsa nu när jag fått rutiner och jobb igen så kände jag att en våg måste införskaffas för veckovägning.

Igår vägde jag mig så och fick en chock. Trodde fan att det var ett skämt! Håll i er nu. Sen jag slutade gymnasiet har jag gått upp 23,4 kilo. Sen jag träffade Samme har jag gått upp 16,4 kilo. Herre Gud så jävla illa. Efter att chocken och besvikelsen lagt sig så känner jag nu ett helt enormt jäklar anamma. Detta är inte okej. Så tack vågen, nu startar jag krig nummer två, mot kilona.

Jag kommer inte att delge mått och resultat regelbundet härinne, men ni kommer ändå få stå ut med en del träning och viktsnack eftersom det kommet att bli en stor del av min vardag. Kanske lite recept och så. Vi får se lite.

Men nu kör vi!det är ju uppenbarligen inte en dag för tidigt!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ååh du är allt bra du banana! Jag hejar på dig!! Gud så klurigt att skicka kommentar från telefonen, har försökt flera ggr att kommentera men vi provar igen:)

Unknown sa...

Alltså det var jag korre som skrev, kram på dig!

Ida sa...

Härligt! Nyfiken på vardagsrummet nu!!!