torsdag 8 november 2012

Uppdatering från frontlinjen

Har förstått att det är bökigt att kommentera från mobiler i bloggen, hoppas att det bara är tillfälligt? Kommentarer är ju en bloggares tändvätska och hela grejen med att kommentera i bloggar kräver ju att det är smidigt och enkelt! Korre löste det genom ihärdigt tålamod, Emme genom att använda sig av facebook istället;)

Tack hörrni  för allt pepp inför min kommande viktresa! Vill förtydliga vikterna lite: jag har alltså totalt gått upp 23,4 kilo sedan gymnasiet, inte 23,4 + 16 kilo till. Det hade ju varit så jävla vidrigt! Haha. Min målvikt kommer inte att vara -23,4 kilo som jag vägde 2005, utan jag satsar först och främst på att tappa 17 kilo. Anledningen till det är att det ändå var en vikt jag var bekväm i och som jag kunde hålla utan större ansträngningar. Jag kunde leva ett normalt liv med hälsosam mängd träning och unna mig lite då och då vilket jag tycker är viktigt. 2005 vägde jag som allra minst och var faktiskt sjukt vältränad! Tragiskt nog insåg jag inte det då utan tyckte även då att jag var tjock på varenda bild och i varje spegel. Men idag vill jag ge 19-åriga banana en klapp på axeln och säga att du var fin som du var!

Men det krävde enormt mycket av mig att väga såpass lite. Min kropp ville helt enkelt inte det utan strävade uppåt. Och jag slet som ett djur för att hålla vikten. Tränade 6 dagar i veckan med dubbla pass på onsdagar. Åt enligt strikt schema och fick i smyg panik när det vankades kalas eller fest. Minns särskilt fredagarna. Då var vi nästan varje fredag på Åsen och partajade. Men jag skulle givevtvis träna innan. Ett stenhårt spinningpass lindrade det dåliga samvetet över alkoholintaget som komma skulle. Sen snabbt som fan hem och duscha och slänga i sig mat eftersom alla redan var på förfest. Om man dessutom skippade groggvirket så sparade man ju typ 100 kalorier per glas. Så shottarna blev mina bästa vänner. Ihop med hastad mat och hård träning. Ja ni förstår ju själva hur det brukade gå!

Så nej, den hetsen vill jag inte tillbaka till. Även om jag velat väga så lite. Men det är bara att inse att med min kroppstyp och byggnad så G Å R det inte om jag ska ha ett normalt liv också.

Nog om detta. Idag har jag tagit en powerwalk i ösregnet för att sedan krypa ner i ett varmt skumbad. Så himla ljuvligt! Läste min nya tidning och lät kroppen bli helt mör och ren och fin:) Jag har även sysselsatt mig med att leta taklampa till vardagsrummet. Vi köpte ju Ikeas stora maskros förra året, vilket tyvärr visade sig vara ett stort misstag. Med betoning på stort. Vi har alldeles för lågt i tak för att den ska komma till sin rätt och den hänger därför dikt an mot taket men snuddar nästan ändå i ljusstakarna nedanför... Så nu kikar jag lite på olika varianter, men det är himla svårt alltså! Finns ju hur många fina som helst, i hur många olika stilar som helst! Vi har ju ett stort ekbord med 8 platser och det kräver antingen en stor maffig pjäs i mitten av bordet, eller två mindre som ger ett jämnare sken. Som sagt, svårt som sjutton! Har sparat ner lite olika varianter i en mapp som S ska få kika på sen och se vad han tycker och om vi kanske lyckas enas!

Imorgon. Imorgon är det bannemig helg igen hörrni! Det går fort nu och det är väl för skönt det! Snart är det jul, och snart snart får jag börja frossa i julfebern som slagit klorna i mig i år! Längtar som en tok!

Trevlig helg favvisar!

4 kommentarer:

Sleemm sa...

Försöker här med då! Härligt att du tar dig ut till och med i ösregn det visar på ren vilja det! :) själv är sovmorgonen över och jag hör Andreas stöka i köket! Hoppas nu att lamp-valet blir lyckat och ha en riktigt härlig helg! Massa kramar till kämpen! Det gick ju bra den här gången! ;)

Ida sa...

Känner igen det där med vikten, det gäller att hitta rätt vikt för att må bra. Just ni har jag inte så mycket val mer än uppåt ;)
Längtar oxå till advent, har beställt en sååååå snygg stjärna!!! Kram

Unknown sa...

Jag vill ha fler uppdateringar!! Tyckte jag hörde att det utlovades recept också:) banani har inte du pratat något om någon grekiskgrej du gör i ugnen? Säkert med fetaost (sååååklart:)) det vill jag ha ett recept på. Go helg på dig kram

Unknown sa...

Ja det var ju korre här igen dåva