fredag 2 november 2012

Upp till kamp!

Ljuvligt med ledig fredag! Startade med välbehövlig sovmorgon efter gårdagens popquizande med bästa kollegorna.

Idag har jag även tagit första steget i processen att bli av med min akne. Efter att tumören avlägsnades i våras så har hormonnivåerna i min kropp levt rövare och orsakat massa problem, såsom håravfallet, PMS och dessutm vidrig akne i ansiktet. Utslagen är bara runt mens, men hinner liksom aldrig gå över helt innan det är dags för nästa period...

Idag var jag på Faces för ansiktsbehandling med portömning. Det var ingen speciellt angenäm upplevelse och just nu ser jag ut som en svullen, flammig, röd korv. Men det gjorde nytta! Och en sida av mig njuter något hejdlöst av att höra porerna tömmas! Haha.

Dessutom fick jag superbra tips och råd på produkter som passar just min hud och mina hormonella problem. Den ena medicinen har jag faktiskt tänkt köpa för PMSen så det var lite komiskt att även hon rekommenderade den idag, fast för aknen. Två flugor i en smäll liksom!

Nu har jag därför en mängd nya produkter att prova som sedan ska utvärderas om 6-8 veckor! Spännande! Och ja, det blev alldeles hutlöst dyrt men det får det fan vara värt anser jag! Fungerar det så är jag tacksammast i världen! Nu era finnjävlar får ni se upp för nu är jag rustad till tänderna med vapen!

Har alltså spenderat denna lediga dag
med lite måbragrejor, först ansiktsbehandlingen och sedan en lång stund i soffan med nyinköpt bok.

Nu ska jag storstäda huset innan S kommer hem från jobbet tänkte jag. Sen hörrni, sen är det fredagsmys på riktigt:)

Inga kommentarer: