söndag 18 november 2012

Helgavslut

Herre Gud vad helgerna går fort! Redan söndagskväll igen och snart dags för sängen!

Söndagen har spenderats i förrådet. Idag var stora röjardagen, och det var helt sjukt så mycket saker vi slängde! Sån härlig känsla när det är gjort tycker jag! Att slänga gammalt skräp som inte används ger en slags lättnads- och fräschhetskänsla tycker jag. Två kassar skor och fyra stora säckar kläder slängdes, två stora kartonger ska till tippen och tre kartonger, lampor och micro ska till min bror som flyttar till egen lya nästa helg!

Nu är julpyntet genomgånget och framställt längst fram i väntan på advent:) Nästa helg åker tjejligan till gekås och då är planen att jag ska fylla på det sista julpyntet som saknas;) helgen efter det åker vi till Malmö, vilket innebär att vi "måste" tjuvstarta julpyntandet redan nästa vecka! :)

Avslutade kvällen med ett svettigt pass på cross trainern. Ikväll körde jag Uggla-tema (inspirerad av gårdagens så mycket bättre) på låtarna och det var grymt peppigt! Verkligen ett tips för er med lite tid för träning, som inte klarar asfaltslöpning eller tycker det är för mörkt ute nu. Som inte är bekväma med gym eller har tillgång till det. Då är cross trainern grym! Lättillgänglig, smidig och enkel att förstå. Tränar både överkropp och ben och går att köra i en mängd olika program och lägen! Men det är inget som ska göras varje dag, då tröttnar man lätt tycker jag. Men som ett komplement eller 2-3 gånger i veckan är den kanon!

Bästa mellanmålet kan jag bjuda på också som ett tips: hallon och keso. Gärna halvtinade, kalla hallon och väl blandade med keson. Mm-mm! En utmärkt proteinkälla som mättar bra och passar perfekt efter träning! Dessutom vitaminbomb tack vare hallonen!

Bjuder på en bild på renstädat vardagsrum i väntan på middagsgäster. Den skarpsynte ser att Owe är på plats framme vid tv:n. Vår nya lampa syns tyvärr inte i bild, skenet blev för starkt för mobilkameran. Här trivs jag väldigt bra nu kan jag lova!:)

3 kommentarer:

Ida sa...

Det ser skitsnyggt ut!!!! Kanske borde testa det där med keson för har fastnat i godisträsken varje dag! Känns inte bra!

Slemmig sa...

Så himla fint ni fått det och va härligt att det är så mycket på gång!! :) 2 kg är ju en sjukt bra start och misstänker att rensningen idag hjälpte till några hekto den också! Ha en tippenvecka! Kramar!

sandy sa...

Åh, så fint och mysigt vardagsrum!