torsdag 27 februari 2014

Vår!

Alltså herre Gud hur underbart är det inte med allt ljus som kommit?! Som gör att jag inte kör till jobbet i en svart säck och som gör att solen hinner skina i ansiktet på hemväg! Jag ÄLSKAR ju våren och det ger mig så himla mycket energi. Lyckan när videkissarna tittar fram i slänten och syrenbusken har små späda knoppar! Förra påsken fick jag massor med lökar över, både minipåskliljor, narcisser, pärlhyacinter och annat. Jag grävde ner dessa i slänten, mest för att bli av med dem. Och alltså lyckan när jag i februari ser att de små liven kikar fram nu! Älskar våren!

Mitt förra inlägg skrevs som ni säkert förstår i stor frustration och med mycket neggigt som ville ut. Jag vill dementera det jag skrev om att jag älskar mitt barn mer än de som inte kämpat, självklart älskar vi alla våra barn lika mycket! Var mest ett (lite dumt) sätt att poängtera min situation och frustration.

Jag är inte så neggig IRL heller, jag använder ju bloggen som en ventil! Och det var väldigt skönt att skriva av sig lite måste jag säga, så ni stackare får stå ut med gnällbanana när hon är framme:)

Jag har sen sist slagit rekord i antal dagar utan alvedon och migrän! Hela tre dagar har gått nu! Jag vaknar fortfarande med huvudvärk men lyckas häva det med spikmatta och vetekudde och sele på jobbet. Givetvis halvsegt att alltid vakna med värk men det kan jag leva med om jag får pigga dagar! SÅ himla mycket energi jag har när jag får vara klar i huvudet! Har aldrig varit så sugen på att städa som nu! Att äntligen orka och slippa se dammet (och stackars S som både har fått städa OCH renovera!). 

Jag var ju hos läkaren idag ang huvudvärken och ursäkta men vilken jävla  skämtläkare! T varnade mig för henne igår och idag när jag kom till MVC mötte jag komiskt nog F i dörren som varit hos samma läkare och var chockad över hennes usla bemötande. Läkaren sen då? Hon skrattade och sa "haha har du ont i huvudet det kan inte jag hjälpa dig med jag är gynekolog!" Varpå hon förde ett finger framför ansiktet för att se reflexer och så fick jag blunda och stå på ett ben utan att ramla. Gick därifrån 5 minuter efter jag kom, med rådet att ringa vårdcentralen om det blir värre och äta alvedon utan bekymmer. Inte överskrida maxdosen, men 8 per dygn är helt okej!

Eh ja. ALDRIG att jag äter 8 alvedon om dagen i 20 veckor till! Jag har hela tiden hållt ner till 2, enstaka hemska dagar 3 per dygn och strävar så klart efter att slippa helt! Och peppar peppar om detta håller i sig med spikmatta och dylikt så kanske jag får vara pigg!

Komiskt nog så ringde R precis till Samme, jag överhör just nu att hans E. som också är gravid, har träffat denna läkaren och verkar ha samma åsikt som mig, F och T! Verkar vara en kanonläkare! ;) man får ju skratta åt det..

För övrigt är jag glad att vi har så många preggisar runt oss, som nu när man kan dela erfarenheter och tipsa varandra!

Helg imån igen! Då ska jag köpa vårblommor, fira en födelsedag och förhoppningsvis färdigställa vardagsrummet nere! Nästa rum är bebisens rum! Weehoo! :)


2 kommentarer:

Ida sa...

Vet vilken läkare ni pratar om! Har samma erfarenhet och känner fler med samma synpunkter som vi!

Banana sa...

Ja det är ju helt sjukt att hon får vara kvar! Om du pratar med Elin så skicka styrkekramar från mig och hoppas hon hittar hjälp på annat håll! 💜