måndag 23 juni 2014

Dröjande sommarvärme

I midsommartider svämmar sociala medier över av uppdateringar (som vid alla större högtider, såklart). Många har iår påpekat kylan. Att det var svinkallt. Nyhetsprogrammen försöker peppa och säger "snart, snart kommer sommarvärmen, håll ut!" 

Jag har en sambo som håller på att frysa ihjäl på nätterna och sover med extra filt eftersom jag vill ha fönstret lite öppet.

För vet ni jag fryser inte! Jag njuter av den här svala temperaturen och konstaterar chockat att vädergudarna har lyssnat på mina böner! Jag är så himla tacksam över att vi inte har högtryck. Så mkt bättre jag sover tack vare det! Och svullnaderna tackar också.

Så jag njuter i hemlighet över det kalla vädret och hoppas att det hänger i ett tag till. I ungefär 3 veckor till vore toppen! Sen kan det få bli sommarvärme!


Inga kommentarer: