lördag 21 juni 2014

Midsommarafton

Vi hade en supermysig midsommarafton som dessutom passade en trött höggravid tjej perfekt! Solen sken, midsommarstången restes på Grännaberget med storslagen utsikt över Vättern. Vi picknickade på bubbel, jordgubbar och hemmagjorda baguetter och njöt av utsikt och sommarkänsla.

Väl i Huskvarna sov jag en timme, helt slut efter backar och stigar på berget. Så himla skönt!

När jag vaknat till spelades det kubb, åts smarrig midsommarmat och spelades kort till in på midsommardagen. Vi kom hem när det började ljusna igen (!) vilket jag ska erkänna kändes lite panikartat eftersom jag vaknar 07.00 v a r j e dag..

Det gjorde jag även idag med extremvärk i händerna efter att ha hållt igång så igår. Men jag lyckades faktiskt somna om till kvart i tio i soffan! Rekord! 

Nu blir det en himla skön dag med noll måsten, mysbrallorna på och senare grill i Gislaved. Och nej, det blev alltså ingen midsommarbebis för er som hade gissat på det! ;)



1 kommentar:

Ida sa...

Låter mysigt! Saknar er!