onsdag 25 juni 2014

Och på tal om paket...

Jag beställde lite böcker förra veckan när jag var hemma sjukskriven. För att någon tipsade om att det kan vara bra att packa med i BB-väskan, om det blir utdraget ifall man får komplikationer och måste stanna kvar länge och partnern inte får stanna och bebis sover. Ja, vid en normal förlossning så förstår jag att jag inte kommer varken hinna eller vilja läsa bok, man har nog annat att göra;) Men ändå skönt just in case som sagt eftersom jag är en sjukhusklenis som nog dör om samme måste åka hem och jag stanna kvar själv.

Risken är dock att böckerna är utlästa innan det är dags. Jag älskar ju böcker och har nog något rekord i snabbhet på att läsa ut en bok. Så dessa böcker kommer nog mer troligt att vara bra tidsfördriv nu på slutet i väntan på bebis när man inte orkar mkt mer än att ligga i soffan. Eller sitta i solstolen. Läsa i solstol är en tiopoängare!

Och det finns inte mycket som slår känslan av att få hem ett gäng nya, oöppnade böcker som liksom knakar lite lätt när man öppnar dem första gången. Så mycket förväntningar man har och sakta men säkert slukas man in i en helt ny värld! (Om boken är bra vill säga). 

Denna gången försökte jag sprida ut det lite och inte ta tre deckare. Så det blev en   av varje. En hyllad bok om barnlöshet, en omskriven om ballongexpedition och en riktig tegelsten till deckare. Alla har fått bra recensioner och jag kan knappt bärga mig tills jag hinner och kan börja läsa!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Banani-det är rea på zara och det finns sååå himlans mkt fina bebiskläder, så om din bebis behagade att komma snart så jag skulle kunna få köpa lite saker i löjligt små storlekar!
Har läst uusma-är typ kär i henne och boken.
Kram korri

Banana sa...

Ah men jag vet och det finns SÅ mkt fint!!
Åh vad bra, hoppas jag tycker lika om boken! ❤️