måndag 16 juni 2014

Snopet

Idag var det dags för rutinbesök hos barnmorskan. Samme var med eftersom förlossningsbrev skulle skrivas. Som ni kanske minns så skulle jag kontaktat barnmorskan förra veckan när svullnaden blev så grotesk och värken i händerna kom. Men jag struntade i det och tänkte att det räckte med att jag ju ändå skulle dit idag.

Dagens besök slutade i akut sjukskrivning på grund av hotande havandeskapsförgiftning. Blodtrycket var skyhögt och jag är nu ordinerad sängläge tills på torsdag. Då ska jag tillbaka och träffa läkare och lämna nya prover.

Även om jag ju inte mått så bra och haft det på känn så kom det ändå lite som en chock. Särskilt sjukskrivningen och att den började omedelbart. Jag håller ju i möte i morgon, ska organisera och skicka färgprover inför 2015 och sätta artikelnummer på nya serien! Så det känns sådär att bara inte dyka upp imorgon. Samtidigt som jag såklart vet att de löser det ändå!

Så det är blandade känslor; en del av mig känner mig som en skolkare som är hemma eftersom jag ju inte känner mig sjuk så sett. Den andra, större delen av mig, har otroliga skuldkänslor mot bebisen att jag inte tog varningssignalerna förra veckan på allvar och sökte hjälp direkt. Jag fick bannor av BM som sa att nästa gång kroppen larmar så ska jag ringa in direkt!!

Så här ligger jag. Och hoppas och ber till gudarna att värdena blir bättre till på torsdag efter några dagars vila. Annars väntar inläggning på sjukhus och det vore katastrof för en sjukhushatare som mig! Så håll en tumme att kroppen repar sig nu!

Är väldigt skör och ynklig idag pga ovanstående. Längtar så efter Samme som är på sommaravslutning. Vill bara kramas och höra att allt blir bra!

2 kommentarer:

Ida sa...

Din stackare!!! Det kommer bli bra! Ett minne blott när bebisen kommer ❤️ Massa kramar min fina vän

Unknown sa...

❤️❤️❤️/korri