lördag 1 januari 2011

Året som gick

Nyårsafton är över, en av de bästa nyårsaftnarna faktiskt! Bilder kommer när jag orkar föra över dem till datorn! Vid femsnåret imorse gick vi hemåt efter att ha dansat som tokar, vilket innebar att det har varit fyra trötta nyårsfirare som har legat här idag och tittat på Ivanhoe (läs: sovit) och degat. Sedan begav vi oss ner till den femte firaren för pizza och film. Bra där!

Första dagen på det nya året tänkte jag ägna åt att summera året som gick:

2010

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Mycket! Några godbitar är att jag båtluffade i grekiska övärlden, var på konsert på operahusets tak i Oslo, tog mina första steg ut i mäklarbranschen. För att nämna något.

Höll du några av dina nyårslöften?

Brukar inte avge några löften mer än att försöka vara sund, att alltid göra mitt bästa och att följa mitt hjärta och mina värderingar. Det tycker jag att jag har lyckats med.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nja. En gammal vän som jag inte har kontakt med idag har blivit mamma. Sedan blev M gravid om det räknas:)

Dog någon som stod dig nära?

Nej

Vilka länder besökte du?

Grekland, Norge och Danmark

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?

En bil först och främst. Gärna en anställning också.

Vilka datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?

3 oktober. 23 december och 31 december
Vad var din största framgång 2010?

Personligen att jag träffade min man och tillika själsfrände. Karriärs- och studiemässigt att jag avlade kandidatexamen, att jag spikade in VG i samtliga kurser under höstterminen och att jag fick en superbra praktikplats!

Största misstaget?

Kan faktiskt inte komma på något på rak arm. Brukar inte lägga misstag på minnet utan försöka se till framgångarna istället. Däremot försöker jag lära mig av de misstag jag (och andra) gör för att sedan släppa det och gå vidare

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja och ja. Har besökt sjukhus lite väl mycket. Men nu är det över. Mitt vänsterknä var skadat innan vårruset.

Bästa köpet?

Min laptop och min systemkamera. Mina resor.

Vad spenderade du mest pengar på?

Ovanstående punkt

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, bland mycket annat; att jag fick praktikplatsen, att jag presterade bra i skolan, och framförallt att jag träffade S.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?

Waka waka, Genom eld, Från och med du och We no speak americano

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Svår fråga. Ungfär samma tror jag.Spridda skurar, men oftast är jag ju glad!

Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat, träffat mina kusinbarn, fotograferat

Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig för saker i onödan. Grubblat och ältat massa gammal skåpmat.

Hur tillbringade du julen?

Med familjen, kärlek, kärleks familj och med släkt och vänner.

Blev du kär i år?

Ja. Och det häftiga är att det bara växer hela tiden. Jag blir liksom lite mer kär varje dag. Magiskt.

Blev du tillsammans med någon?

Ja med min fina S. En människa som jag beundrar och ser upp till. För att han är klok, omtänksam, modig, rolig, smart, ambitiös och stark. Dessutom är han världens finaste.

Favoritprogram på TV?

Tittar inte så mycket på tv men följde ensam mamma söker och Idol slaviskt.

Bästa boken du läste i år?

Svinalängorna och Håpas du trifs bra i fengelset (Alakoski). Såg förstnämnda på bio också. Fruktansvärt gripande och vidrigt. Grät floder.

Största musikaliska upptäckten?

Tremannabandet på festen igår. A på fiol, S på klarinett och K på flöjt. Hahahaha.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

 Oj! Hemskt att säga men jag minns faktiskt inte vad jag fick! Men det var säkert bra grejor:)

Något du önskade dig men inte fick?

En bil och en inkomst ;)

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Givetvis en mindre tight studentekonomi. Annars är jag nöjd!

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Leggings, koftor och klänningar

Vad fick dig att må bra?

Vänner, familj, kärlek och fritid

De bästa nya människorna du träffade?

S utan tvekan! Ovanstående beskrivningar av honom förklarar varför:) Att alla i min närhet (familj, vänner och släktingar) säger att jag ska hålla hårt i honom förklarar det ännu mer. Är tacksam varje dag. Ja jag låter säkert toffligare än toffligast och slänger mig med klyschor men det är verkligen så det är! Har inte upplevt det så starkt innan så det är lite överväldigande. Igår var ett sådant skarpt ögonblick på dansgolvet när jag såg honom komma mot mig på håll, så SNYGG i kostym och väst och bara insåg att "shit han är ju min!" Det är lycka det!



Så! Pust detta var ju jobbigare än jag trodde! Det var mitt 2010. Nu är det dags att kicka igång 2011 och ta till vara på varje dag av det nya året!

Imorgon följer nyårsbildbomb. Håll utkik!

Gott nytt 2011!

Inga kommentarer: