onsdag 5 januari 2011

Tentaflykt

Jag är mitt uppe i tentaplugget. Bostadsrätt står på tentamensschemat den 10 januari. Om jag kom ihåg att anmäla mig till tentan? Nej. Det blir alltså en tidig uppstigning för att köa in till tentan på måndag. Wohoo!
Jag tentapluggar, alltså gör jag allt annat. Som att luncha en långlunch på Bambu igår, strosa på Smålänningen, kolla på film med K som lägligt kom på besök och ha en lååång update med Korrio via tele. Just ja hade även en timslång framtidskonversation med S som ringde och hade tentaångest.

Det var gårdagens intensiva pluggdag det. Idag har jag hittills varit på Arvids (OBS! För att köpa flärpar till lagboken), ätit Semla med S och M och tittat på världens mest nostalgitrippande film. Från vår utlandsresa 1995 till Korfu. Oh my. Skämskudden var nära till hands vill jag lova! Anledningen till detta var att vi kommit fram till att jag och S varit på Korfu. I Dassia. Med Apollo. 1995. Haha. Så det trippades från båda håll. På vägen hem pratade jag om vår resa till Marocko 2000. Den kvicktänkte kan då gissa vem som också var i Marocko år 2000. Just det ja. S med familj. Fast vi låg en månad före respektive efter varandra både Korfu och Marocko. Annars hade det ju varit lite väl creepy;)

I morgon, för att inte oroas över att plugga för mycket, har jag en date inbokad med F och K. Det ser jag fram emot (och nej, inte enbart som en tentaflykt). Sedan kommer Z hit och då jäklar ska det pluggas vill jag lova!

Kan meddela att jag har förmånen att kunna lägga upp mitt plugg såhär för att hjärnan går på högvarv hela tiden nu. Alltså pluggar jag medan jag gör annat. Rabblade termer i bilen på väg till Anderstorp innan.

-"Upplåtelse, överlåtelse, övergång och förverkande"
- "Va?"
- "Panthavaren är inte gäldenär, borgenären är inte prestationsskyldig!
Frågande blick från S
- "Oj förlåt, jag pratar inte med dig, jag tentapluggar"

Är inne i den härliga tentabubblan och är frånvarande och disträ och fokuserad. Kul tjej att umgås med! Men ett jäkligt effektivt sätt att använda tiden ändå;) Allt för att slippa sitta med näsan i böckerna. Hehe.

En annan glad nyhet (och anledning att ta paus IGEN) är att HM-beställningen kommit och nu ligger och väntar på SevenEleven. Wiiii utbrast jag spontant! Gött att prova bikinis efter julhelgen! Men snart så, snart så åker vi till sommaren. Så det är ju bara att vänja sig. Hej bikini, flipflop och klänningar!Hejdå vantar, mössa och tjockjackan. Ska bli mig ett sant nöje att slippa er ett tag!

Plugga var det ja!

Inga kommentarer: