tisdag 18 januari 2011

Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för Banana

Idag har jag tagit ett beslut, som för mig är väldigt stort. Jag har sagt upp min lägenhet!

Denna lägenhet som jag har kommit att tycka om så himla mycket och som jag verkligen känner mig som hemma i. Denna lägenhet som har varit min trygghet och min borg under studietiden här i Halmstad. Jag skulle vilja säga att jag säger upp min studietid i Halmstad. Jag säger även upp min trygghet. Vi har delat mycket, lägenheten och jag. Midsomrar, tentafester, sommarhäng och efterfester. Långa, härliga nätter (sover som en prinsessa här av någon anledning) och många stunder med datorn på magen i soffan. Jag kommer att dö lite av separationsångest den dagen då jag stänger dörren för sista gången. Det var alltså inte med helt lätta steg som jag idag besökte HFAB. Jag var till och med på väg att ångra mig. Men så samlade jag mig och skärpte till mig och skrev under. Vilken lättnad sedan när det inte fanns någon återvändo!

Nu blickar vi framåt. En era är på väg att ta slut och en ny, fantastisk era är på väg att ta vid. Nu är jag på väg mot nya upplevelser, möjligheter och mål! Känns faktiskt hur bra som helst (bortsett från den tillfälliga separationsångesten ovan) och jag ser fram emot vad livet har att erbjuda. Den era jag är på väg in i nu har stor potential till att bli den bästa jag någonsin upplevt i mitt  hittills 25-åriga liv:)


Inga kommentarer: