lördag 15 januari 2011

Veckoslut

Helgen är här och jag njuter av den till fullo! Min fixardag igår förvandlades till en göraingentingdag. Det var som att all motivation och energi rann ut när jag äntligen kunde slappna av. Att gå från vardagsrummet till köket kändes som en stor ansträngning. Ja ni fattar, en sådan dag när kroppen och hjärnan bara vill vara. Det blev alltså en återhämtningsdag istället! En välbehövlig sådan så det var nog bäst att det blev så.

Planerade just därför in en lugn hemmakväll med bastubadande, skrubbning inför resan och allmänt hasande i mysbrallor. Planerna ändrades som de så ofta gör. K ville ha sällskap på fotbollscup och eftersom S spelade så kallade plikten;) Tyvärr gick inte Hestra vidare, men fick i alla fall se S göra ett avgörande mål:) Efter att cup nummer ett var avklarad kände jag att ångan var uppe och vi besökte därför cup nummer två. Sponsorcup med liveband och ölförsäljning ägde rum i Gislerinken och det var en hel del folk faktiskt! Bror, kusin och kompisar spelade och det var kul att gå på hockey igen! Alldeles för längesen nu!

Idag ska julen städas ut. Äntligen kan jag tycka! Julen är fin men jag tycker att den slutar efter nyår. Nu vill jag ha vår vår vår! Älskar våren och tycker att det är den bästa årstiden av dem alla, så ni kan tro att jag blev besviken när jag såg att det har snöat inatt IGEN! Är så förbannat trött på snön och kylan nu! Positivt är att det har börjat bli ljusare ute nu, det går åt rätt håll i alla fall. Än mer positivt är att jag snart vänder kylan ryggen och vänder nosen mot varmare breddgrader istället. Lovely! Hoppas att snön är borta när vi kommer hem (önsketanke).

Nu ska det skrivas packlista. Eller snarare packlistor. Skriver en lista för varje kategori av packning som ska med. Är ingen listmänniska i vanliga fall, men när det kommer till packning så är jag listornas drottning och mina listor ser alltid likadana ut i upplägg. Viktigt viktigt! :)

Snart är det dags för semmeldejt. Semlor är bland det godaste jag vet, och det gäller att hinna äta sin kvot nu innan det är dags att åka iväg. Kanske inte finns några semlor kvar när jag kommer hem.. onödigt att chansa liksom ;) Ska passa på att köpa hem en bukett krispiga tulpaner som ska sprida lite vår i lägenheten när julen är ute och det är nystädat och fint!



Bananalove

Inga kommentarer: