torsdag 13 januari 2011

Busy businesswoman

Bloggen blir lidande varje gång jag gör min praktik har jag märkt! Ingen speciellt avancerad ekvation alls, jag har helt enkelt varken tid eller ork att blogga då! Är totalt slut när jag kommer hem om dagarna!

Dessa dagar har inneburit utbildning i mäklarsystemet. Mycket intensivt lärande med en mängd information som ska lagras i hjärnan. Men det är roligt! Tre dagars utbildning och vi är nu fullärda i systemet! Nej, det blir man nog aldrig, men vi har en bra grund att stå på i alla fall!

I tisdags fick jag och F låna M:s bil för att åka ut och skylta ett objekt åt honom. Jag offrade mig och tog på mig ansvaret att köra, medan F var kartläsare. Givetvis gick larmet på bilen och vi stod där som två fån innan vi fattade hur man stängde av det! :) Resten av utflykten gick smärtfritt och vi skyltade både från vägen och inne på tomten. Resten av dagen bestod av utbildning i systemet och en efterföljande debriefing för att anteckna ikapp och för att testa oss fram lite själva. Kom hem vid sexsnåret och insåg att vi faktiskt inte gjort matlådor. Sagt och gjort handlades det och sedan gjorde jag ett storkok korvstroganoff. Hela åtta matlådor har vi nu. SÅ skönt att ha frysen full och slippa tänka på det ett tag framöver! Sen sov jag gott! :)

Igår gick vi igenom annonsering under förmiddagen och sedan fick vi göra annonserna inför lördagens annonsering i VN. Det var skitkul och jag ser verkligen fram emot att få se resultatet i tidningen på lördag! Inte för att det var speciellt avancerat, men det är ändå en speciell känsla att veta att det är man själv som har gjort det:) Eftermiddagen bestod återigen av utbildning i systemet. Det tar på krafterna att sitta flera timmar och koncentrera sig på en datorskärm som någon fjärrstyr och sedan då hänga med på alla flikar som klickas på och snabbval som görs. Hjärnan är helt död när man kommer hem! Igår när jag kom hem tog vi därför en långprommis för att rensa skallen lite och få lite frisk luft. Vi passade även på att hälsa på mr K:) Just ja, igår kom mina nya glasögon också som jag var nere och hämtade. Är supernöjd faktiskt! Idag har jag inte varit lika trött på jobbet, tror det beror på att ögonen får vila lite mer nu när jag har starkare glas.

Idag var vi först iväg på en värdering i Forsheda hos ett äldre par. De ville värdera sitt hus för att i framtiden sälja och köpa en bostadsrätt som är lättare att sköta. Det svåra idag är att förmedla och förklara att en insats kan vara nästan lika hög som försäljningspriset på ett mindre, äldre hus. Det är aldrig kul att inse att man säljer ett helt hus och knappt har igen till en insats på en 2-rumslägenhet. Men så ser bostadsmarknaden ut idag så det är bara att gilla läget! Hoppas att det löser sig för dem och att de hittar ett boende som de kommer att trivas i!

Vi åt lunch ute idag, det är ju ändå torsdag;) Sedan följde sista passet i utbildningen. Sista och mest intensiva och massiva! Sedan var det dags att bege sig till Forsheda igen. Denna gången för visning av ett hus där ägaren redan flyttat ut. Ett himla mysigt hus med låga driftskostnader och bra läge! Det är så kul att komma ut så här och se massa olika hus, planlösningar och inredningar! Bra att ha i fickan inför ett framtida husköp sedan!

Nu har jag landat här. Trött trött trött efter en intensiv (men lärorik) vecka! Imorgon är jag ledig, vilket ska bli riktigt skönt! Efter att ha tentapluggat hela början på detta året, och direkt efter det utbildats och praktiserat så är jag i behov av en ledig dag! Ska ägna den åt förberedelser inför resan, som ju närmar sig med stormsteg! Apoteket ska besökas och diverse medikament ska inhandlas. Tänkte även göra ett första utkast på packlista!

Nu tar jag alltså helgen och imorgon är det fredag! Det kan ju inte bli bättre:)

Inga kommentarer: