tisdag 18 januari 2011

Betar av

Veckan rullar på i ett rasande tempo, som förutspått. Förmiddagen ägnades åt innemiljö och skadliga ämnen i byggnader samt fukt och mögel. Det var en trött banan som försökte fokusera. Skrev färdigt uppgift 1 igår och blev nästan klar med uppgift 2. Detta resulterade alltså i en svintrött tjej imorse! Lunchen sedan bestod av utskrift. Vi skrev ut flygbiljetter och Inneboken som ska med på resan. Jag skrev även ut ett annat viktigt dokument som jag återkommer till i ett senare inlägg. Snabb runda bort till Maxi där vi käkade köpelunch i samma tempo som allt annat just nu; i det där rasande tempot ni vet. Eftermiddag och innemiljö igen. Lyckan var total när vi fick sluta 2 timmar tidigare. Det blev ilfart till stan där Forex besöktes och vi växlade till oss lite malaysiska ringgit. Vi hann även med HFAB och Systemet (presentinhandling) i samma veva. Väl hemma blev det ett besök i fartygsbiblioteket där jag roffade åt mig böckerna som ses på bilden. Just ja, hann med apoteket och att köpa anteckningsbok på lunchen också förresten. Boken ska jag ha för att skriva dagbok under resan, så som jag alltid försöker göra. Värdefulla kråkfötter i efterhand vill jag lova! Nu har vi precis bokat hotell för en natt i KL. Fick tag på ett femstjärnigt, SVINLYXIGT hotell mitt i smeten med både pool, spa, gym, bastu och relax. Frukost ingår och det ser ut som ett av Sveriges finare hotell. Mycket nöjd!


Idag har jag alltså hunnit med att beta av en hel del av attgöra-listan! Känns skönt! Ikväll ska uppgift 2 skrivas klart och även uppgift 3 ska hinnas med. Imorgon ska uppgift 4 skrivas och följer jag tidsschemat så lyckas jag att uppfylla min överraskning till S som var att komma hem en dag tidigare än planerat! Det gäller ju att fånga den värdefulla tiden nu! Bra morot till att sätta igång att skriva bums!

På återskrivande senare ikväll!


Inga kommentarer: