tisdag 17 maj 2011

Äee.

Jag har ju fan SÄMST disciplin! Satte mig för pluggstart 10.00. Hur mycket jag har pluggat? Nada. Noll. Zero. Usch så kass jag är! Gör precis ALLT annat! Som vanligt. Har nog läst 30 bloggar, kollat igenom facebook 100 gånger, msnat lite, pratat lite i telefon, ätit, ätit lite till, kollat i kylen 15 gånger.. you name it. Blä!

Kan någon ge mig en spark där bak?

På tal om något helt annat än plugg (tro det eller ej jag tänker på massa annat) så är jag sjukt sugen på att ta upp ridningen igen! Har varit det till och från under några år men nu känner jag att jag verkligen är dödssugen! Frågan är bara hur pass mycket nybörjare man ses som när man inte ridit på 10-15 år? Kollat upp lite på GARK och ute i Öreryd och visst finns det lektioner för vuxna nybörjare. Peppade mamma lite, vet att hon varit sugen.. Det hade varit så roligt! Frågan är bara om tid finns för det... Fråga två är vad man gör sen? Alltså jag vill ju inte tävla eller jobba uppåt, jag vill gå lektioner tills jag behärskar det igen och sen bara kunna sticka ut och rida i naturen. Så himla härligt! Men har ingen aning om hur det funkar när det inte är lektioner man vill ha och behöver längre. Får luska lite i det här...

Fast först MÅSTE jag plugga åtminstone lite! Detta är ju katastrof!

6 kommentarer:

Johanna sa...

Vi har precis samma problem Anna, du har precis beskrivit mina pluggrutiner!!
Gällande ridningen får du gärna komma hit och låna en ponny:)

Emmeslemm sa...

Hahaha!

Jag har visserligen ingen tenta kvar att plugga till men uppsatsen blir inte klar fortare om man har laddat ner alla säsonger av tre kronor!! =D hehe..

Det kommer att gå finfint! Kör hårt bara! =)
Kramar!

Banana sa...

Haha gött och höra att det är några fler som är som jag:) Lättar lite på ångesten då;) Fast jag får nog bara acceptera faktum: har jag varit sådan här under hela studietiden så får jag nog tugga i mig att jag kommer vara likadan inför sista tentan också:)

Johanna: Jag tänkte faktiskt på dig när jag skrev det här blogginlägget! :) Jag och Sofia pratade om det igår också och kom fram till att vi gärna kommer i sommar istället (eftersom det aldrig blev av förra sommaren)! Så om erbjudandet står kvar så får du två ryttarrookies på besök:)

Lycka till med plugget tjejer! Om ni känner er slöa och ineffektiva är det bara att tänka på mig, jag är alltid lite värre;)

kram

xtina sa...

jag känner en tjej som blev med barn med en häst så jag tycker du ska akta dig!

Banana sa...

Hahaha Kristina din stökis du är avslöjad! :)

xtina sa...

Avslöjad? mina vänner tycker oftast att jag inte är så stökig, vilket du nog förstår om du kollar in min blogg.