onsdag 11 maj 2011

En avig dag

Usch idag är en sådan där dag då allt går fel och krånglar och bökar. Sådana dagar avskyr jag!

Har glömt portföljen hemma (hoppas i lägenheten och inte på parkeringen!!) och därmed viktiga papper som jag hade behövt idag.

Jagar kirurgkliniken och får till slut svaret "känner du att du har bråttom med att få tid?"  Eh ja, annars hade jag inte fått en remiss. Bah!

Jagar HK för hjälp med att kicka igång kontorets facebooksida (håll utkik efter den i framtiden förresten) och sitter därför fast tills telefonen behagar ringa.

Krånglar med skolan om ett skitseminarium som jag inte alls har lust att lägga en hel dag och bensinpengar på att köra ner till. Fick förslag om miniseminarium i Göteborg, tack men nej tack!

Sist (och också minst) krånglar jag med att få tag på biljetter till avslutningsdagen. Fåtal biljetter kvar och ingen som svarar i telefonen till bokningen. I like it. Not.

Så. Nu fick jag ur mig det. Nu vänder vi den här dagen till något positivt. Solen skiner ju och jag ska springa en långrunda när jag kommer hem. Sen ska jag pussa på min duktiga älskling som är på mässa hela dagen och kvällen idag! Om det alltid ingår att få ett par converse (!!) när man ska på mässa så vill jag också gå på mässa! :)

Snart lunch, känner på mig att med lite mat i magen så blir det nog dag av denna dagen också. I eftermiddag väntar kontraktsskrivning och visning. Och förhoppningsvis skapandet av facebooksidan!

3 kommentarer:

slemm sa...

Så den berömda ingen dag-dagen har slått till igen!! =/
Aldrig roligt, men som du säger så vänder den säkerligen ganska snart! ;)

Massa kramar på ingen dag!

Banana sa...

Hahah åh ja just en sådan dag är det! Den gamla ingen dag-dagen hade jag nästan glömt:) Men det bästa med ingen dag-dagar är att man uppskattar de vanliga dagarna desto mer;) Har du sniffat någon mer vårlukt ferdinand? :) Kramis

Slemmis sa...

Hahaha, ja, ändå skönt att du har hunnit glömma den.. Då kommer de inte alltför tätt iallafall! =) Haha!

Idag har det inte hunnit sniffas så mycket då jag är inspärrad i bibblan och matar empiri.. Men den lilla biten utomhus till skolan hann jag minsann gå förbi nån buske som delade med sig av sin sommar-glädje!! Heelt underbart den här tiden på året!
Låg ute två timmar igår också och bara njöt under de kritvita träden på gården.. Vet inte vad det är men de är otroligt fina iaf! =)

Massa kramar!