tisdag 24 maj 2011

Butterflies

Shit asså jag är så störigt nervös inför morgondagens stora skrivning! Det är den i särklass viktigaste tentan. Varför? För att med en omtenta ändras licensen från juni till oktober. Och som ni vet börjar jag jobba 7 juni. Help.

Dagen har ägnats åt plugg med Znag. Vi har i och för sig mest vänt papper, tittat på papper och ätit negerbollar. Förhört varandra lite. Nu ikväll har S förhört mig på de sista 7 tentorna. Det sitter, klart att det sitter, efter så mycket nötande. Men det är så satans lätt att missa en paragraf hit eller en dit. Roffare hit och Klant dit. Fullmaktsproblematik, klausulskrivning, rådgivningsplikt, kontrollplikt, upplysningsplikt. Provisionsanspråk, marknadsföring, diskriminering och penningtvätt. Fan, det är inte lätt att vara mäklare ska ni veta!

Håll en tumme eller två för mig imorgon så är ni hyggliga. Jag lär behöva dem!

Hur det än går vankas avslutningsmiddag med gamla BFE nuvarande MKL imorgon. Lilla Helfvetet ska besökas och klackar ska slås i taket. Nice det!

Mer nice är att vi officiellt tar examen på fredag. Som jag ska fira! Fyra års slit är då över och jag ska ge mig själv en jävligt välförtjänt dunk i ryggen!

Nu ska jag packa ner festkläderna varvat med lagbok, penna och suddgummi. För snart är det dags..

2 kommentarer:

slemm sa...

Kniper om tummen så det knakar lite och hoppas att det känns bra! =)
Haha, dunk! Din bakfylla från examenspartaj och annat kommer känns som en jordbävning i ryggen! ;)
GRATTIS I FÖRSKOTT STUMPAN!! =D

Åhåhååh, måste få längta lite också tills jag är i den position du är! Nästa helg så! DÅ jäklar! ;)

Banana sa...

Tack snälla du! Nu är det över och det känns ändå helt okej faktiskt så jag hoppas att det höll:)

Har givetvis rykt på en dunderförkylning nu så examensfirandet hänger löst.. men preppar med kanjang, nässpray, negerbollar och nya amelia här hemma och hoppas på det bästa! =)

Klart du ska! Snart snart är det över för din del också! Underbar känsla vill jag lova!

Håll ut det sista nu! :)

Kram