fredag 20 maj 2011

Freitag.

Wihoo idag är det fredag! Är dock inte lika exalterad som vid en vanlig fredag, eftersom tentapluggsveckor inte har några dagar. Fredag? Söndag? Tisdag? 10.00? 22.00? Noll koll. Läsa läsa läsaaa!

Men jag brukar ändå försöka se till att få liiite helgfeelings även om det är tentatider!

Idag är det äntligen väder för utomhusplugg! Såååå skönt! Ska ta med brassestolen och filten och alla böcker och papper och melonen under armen och sätta mig ute och schteeka lite.

I eftermiddag/kväll kommer Falafeeel! Och gissa vem som kommer mer? Världens sötaste lillvalp! Hundvakt ikväll och det ska bli såå nice! Saknat den lilla sötnöten! Ska även försöka se pirates of the caribbean numero tres. Det var ju inte alls ngt maraton som jag babblade om, det var ju bara ettan som gick. Så jag har sett tvåan nu och har trean kvar. För imorgon ska vi på 3D-bio! Haha. Är riktigt pepp faktiskt, gillar dessa filmer!

Imorgon ska jag även ha kvalitetstid med min fina snälla bästa mormor! Vi ska baka (hon ska lära mig) karelska piroger! Mmmm--mmm--mm! Hon tittade förbi i onsdags och hade med sig ett helt lass med piroger (hon hade tjuvtestat så hon fortfarande kom ihåg hur man gjorde). Igår fick vi två stora påsar med nybakta frallor med hem! Hon är toppen min mormor!

Så ja, ni hör ju, lite skojigheter hinner jag med mellan pluggvarven! Dock känner jag av en riktig nervositet inför denna tentan, som jag inte gjort sen första året på högskolan faktiskt. Givetvis beror detta på att jag MÅSTE klara den här jäveln. Annars blir det ingen licens förrän tidigast september/oktober...  Så jag måste skruva upp tentatempot känner jag, ligger lite för lågt just nu. Gör ju som ni vet och ser gärna annat...

Söndag måndag tisdag blir det näsan i boken hela dagen, från morgon till kväll. Punkt slut. Med lite senare start på söndag dock för då ska vi äta frukost på Hestraviken! :) Perfekt start och uppladdning på en efterföljande lång pluggdag!

Trevlig helg finisar!

1 kommentar:

slemm sa...

Japp kör på nu bruden så ska du se att du klarar den där tentan i ett nafs! Sen jäklar ska vi ut i arbetslivet och tjäna pengar!! =)

Ha en trevlig helg! (trots tentaplugg och lycka till med pirogerna!)
Kramar!