onsdag 9 juli 2014

Att överleva

Tanken var att vecka 28, denna veckan, skulle jag ägna åt att fixa och dona i lugn och ro inför bebis. S jobbar denna veckan också så jag skulle liksom ha all tid i världen åt diverse småfix här hemma.

Men det var innan högtrycket och åskvärmen fångade Småland i sin järnklo. Denna dallrande, tryckande värme och luften som står helt stilla. 

Så jag gör ingenting mer än att försöka överleva. Håller dörrarna stängda och rullgardinerna nere i ett desperat försök att få svalare nätter. Står i underkläderna under AC:n och får nästan gåshud av den underbara svalkande luften. Och sen badar jag. Bor under dagtid på någon lokal strand häromkring (sjöar har vi gott om!). Igår åkte vi längre, till Hofsnäs, men idag blir det en strand här i närheten.

Funderar på att spontanköpa en pool på rusta idag, har sett många preggisar som gjort det och är så avis!

Längtar till söndag, då kommer svalare luft sägs det! Eller, längtar tills bebis kommer ut, men hen verkar inte ha någon större brådska dessvärre.

I måndags var jag hos frisören och klippte och färgade hår. Alltså den värmen under plast och cape och med foliepaket i hela huvudet. I åskvärmen. Det var en pärs! Men vill man vara fin...

Inga kommentarer: