onsdag 2 juli 2014

Ljuva halvtid

Alltså det här med att jobba nästan halvtid. Så sjukt jäkla gött! Är såå mkt piggare nu och ändå är det bara två timmar det rör sig om! Så borde man fasen jobba jämt, tänk vad mkt mer tid man skulle ha för allt som ska fixas hemma, handlas och stökas! Och framförallt, så mycket mer tid för barnen!

Varit hos BM idag och allt såg bra ut! Blodtrycket ligger inom ramarna, magen och bebben följer kurvan och hjärtljuden var bra. Idag sa hon tack och hej, hon går på semester så när hon är tillbaka är bebis garanterat här. Så himla märkligt det kändes!

Idag fick jag även en leverans med hallonbladste. Nu jäklar går vi på det tunga artilleriet ;) bebis behöver inte komma riktigt än, det vore skönt att få avsluta jobbveckan och hinna vila ett par dagar. Inte ens nästa vecka behöver den komma om den inte vill. Men vecka 29, då jäklar vill jag ha bebis här! Hör du det lilla myra??

Annars försöker jag hinna med allmänt fix med mig själv; färga ögonfransar, måla tånaglar, bokat tid för klippning och färgning, beställt hem lite provbågar.. Ja det märks att jag längtar efter att få mitt gamla jag tillbaka nu! Sjukt trött på barbamammalooken med birkenstock/sneakers, stödstrumpor och mammakläder! Så jag piffar det jag kan för att känna mig lite fin iallafall!

2 kommentarer:

Ida sa...

Instämmer! Tänk att få jobba halvtid jämt!!! Vore perfekt!! Synd att man inte är rik bara 😉

Banana sa...

Haha exakt! Det vore underbart:) vi saknar er massor nu och vill ses snart! ❤️