lördag 5 juli 2014

Hot

Okej. Såhär varmt är faktiskt inte okej att det är!! Inte sån sjuk tryckande värme när det ändå är molnigt! Så himla onödigt?! 

Graviditeten är ett underligt tillstånd, de senaste 2 veckorna har jag märkt att foglossningen blivit bättre! Jag får fortfarande ont i magen långt ner efter att jag gjort något fysiskt, men till skillnad från innan kan jag nu iallafall röra mig utan att det låser sig i ryggen. Tidigare kunde jag knappt ta ett steg utan att det skar som knivar i rygg och skinkor och jag fick liksom vagga och halta fram.

Men nu, helt otroligt så gick vi en hyfsat lång runda häromdagen! Så sjukt skönt! Som jag har saknat det! Sammandragningar och klagande fogar efteråt, men det är det värt eftersom det är SÅ skönt att kunna röra sig igen!

Idag har jag därför klarat att klippa gräset (sjukt korkat dock i denna värmen, trodde jag skulle flyta bort av svett!) och nu ikväll när det svalnat lite så gick vi en kort runda vid sjön. 

Mellan varven har jag sovit, sovit och sovit. Är så trött nu! Och hungrig på ett vrålande vis! Förlossningsförbereder sig kroppen mån tro? Och så har vi hållt benen högt Knyttet och jag!


Hoppas på svalare väder imorgon!

Inga kommentarer: