fredag 25 april 2014

Drömmar


Jag har drömt lite halvkonstigt under hela graviditeten, men inte sådär extremt som jag hört att en del preggisar gör. Fram tills nu. Jag vet inte om det är en ny fas i graviditeten eller om det beror på att jag kickat igång preggokänslorna på allvar genom att träffa två (ljuvliga!) nyfödingar de senaste dagarna.

Efter första bebisträffen drömde jag katastrofdröm om att hur jag än vände vagnen så hade bebis solen i ansiktet, och vi var mitt i centrum och alla blängde fördömande medan min bebis blev mer och mer bränd! Dessutom hade vi råkat bädda in den i en vinteråkpåse med päls och dun mitt i juli, vilket innebär att den var sjöblöt av svett när jag försökte skyla den i skuggan!

Igår träffade jag bebis nummer två. Inatt drömde jag att vi fick en miniliten bebis, som en liten ökenråtta. Och helt plötsligt hade den en ökenråttesvans också! Vilket innebar att jag i smyg panikade och ångrade mig lite att vi skaffat bebisen för jag var så osäker på om jag skulle klara av svansen. Tyckte den var äcklig redan när vi hade ökenråttor som barn. Men det var inte det värsta. Det värsta var att katterna, Idun och Loke, givetvis försökte äta upp bebisen!! Så den sprang in (A-barn som tydligen springer vid födseln) under en byrå och jag kastade mig i full panik efter katterna som var på väg att ta den. Så höll drömmen på, att katterna var SÅ nära att äta upp min lilla bebis med ökenråttsvans hela tiden och jag hade total panik och fullt sjå med att försöka rädda den!

Frågor på det? Haha. Så antingen har all nervositet växlat upp eller så är det liksom bara en naturlig fas. Spännande nätter onekligen!

Idag är det fredag och strålande sol, SÅ.HIMLA.GÖTT! Ikväll ska vi grilla hos M och K, och eftersom det innebär att jag träffar bebis idag igen så blir det nog en spännande natt inatt också! J

Trevlig helg!

 

1 kommentar:

Ida sa...

Haha vilka drömmar!!!