torsdag 17 april 2014

Glad Påsk!


Alltså hur skönt ska det inte bli med påskledigt nu? Aah underbart! Dessutom är det ju helt fullt med långhelger nu framöver, så gött!

Vi firar påsken i Dalarna, vilket jag har sett fram emot så himla länge! Det ska bli så jäkla skönt med lite semester från all renovering! För det är ju så att har man 4 dagar ledigt och stannar på hemmaplan så går det ju inte att slappna av och bara strunta i renoveringen. Särskilt inte när väderprognosen visar sol sol sol! Så nej, vi ska ha SEMESTER och njuta av solen som alla andra den här helgen!

Så jag ska njuta av påsken, det lovar jag! Det enda jag är lite bekymrad över är nätterna. Ni som är eller varit preggisar vet hur det är. Det är ingen höjdare att sova borta alltså. Jag bökar en del på nätterna, gnyr och stånkar. Snarkar (!?) tydligen också. Värst av allt är så klart att jag vaknar 05:30…Det är ju inte så att jag ”kan gå upp och ta en morgonpromenad” heller. Då är det många timmar kvar tills normala människor vaknar. Men men, jag hoppas att detta ska gå bra, jag har ju ändå Samme att väcka. Dessutom tror jag att vi bor själva på en våning och i riktiga sängar. För Sammes skull hoppas jag att vi inte ska dela en 90-säng i år också, för då får han seriöst inte plats! Haha.

Vi åker tidigt imorgon, egentligen skulle vi åkt idag, men det är en preggojustering som jag kände var tvungen. Vi slutar inte tidigare idag och efter en hel dags jobb är jag normalt sett mör i rygg och fogar (och trött!) Att sitta 5 timmar i bil då är ingen höjdare. Risken är att S har noll resesällskap då. För en dreglande snarkis är inte så mycket sällskap :)

Så nej, vi packar och tvättar ikväll och åker tidigt imorgon istället och gör det till en del av semestern. Ni vet med färdgodis, många stopp på fina ställen på vägen och lunch i främmande stad. Åh älskar att åka bil långt :) Innan vi landar i Insjön mellanlandar vi i Borlänge och besöker Kupolen med IKEA, bebiskläder och skor till mamman som viktigaste uppdragen (wiiehoo!)

Just det ja, idag har jag precis passerat in i graviditetens sista tredjedel och räknas numer som höggravid! Heja magen och lillknyttet, häng i!

Önskar er alla en Glad Påsk!

1 kommentar:

Ida sa...

Åh mysigt!!! Längtar tills vi ses!!!