söndag 28 november 2010

Adventsmys

Usel uppdatering här pga tidsbrist; jag har haft ett fullspäckat schema som avslutades med en helt galet mysig helg! Kickade igång helgen med en lång simhallsdate med A. Vi simmade, badade ångbastu, badade vanlig bastu och tjötade massa skit. Vi avslutade daten med Idol och supersmarrig mat som min fina S hade lagat!

Lördagen innebar tidig uppstigning och julshopping i Jönköping. Älskar att gå på Öster vid juletid, det är verkligen SÅ mysigt pyntat där! HM och MQ hade dessutom nya superfräscha butiker som var i klass med Oslos butiker! S hittade julfestsoutfit, jag ett par vantar. Vidare ute på A6 gjorde vi världens fynd på Carlings! Båda två hittade snygga jackor på jackrean! Sista stället jag förväntade mig att hitta mäklarrocken på var väl på Carlings ändå:) 




Sedan vidare till julbord på Tabergstoppen. Vilken härlig julkänsla man fick med all snö som hängde tungt däruppe och den mysiga julpyntade röda stugan. Maten var supergod och efterrätterna som vanligt det bästa!









Söndag och första advent. Julskyltning i riktigt mysigt vinterväder med stora snöflingor som föll! Dagen ägnades åt adventspyntande och städning, tätt följt av barnvakteri. Som den utmärkta (haha) barnvakt man är så hjälptes det inte bara till med högläsningsläxa utan vi hann även med ett besökt hos tomten. Två små barn, vantar, mössor, nappar, halsdukar, termobyxor, jackor och skor packades in i bilen. Vilket heltidsjobb det är med barn! Jisses! Söta I höll hårt runt halsen och knep med benen om min midja när tomten kom fram. Men hon var tuff och vågade till och med låna hans klocka till slut. Lyckades med en bild där hon och tomten precis tappade klockan:)
Dagen avslutades med att F kom förbi på glöggmys. Fin vän, adventsljus, julmusik, pepparkakor och blåbärsglögg skapade det perfekta adventsmyset:) Sedan kikade vi på finalen av Ensam mamma söker och tjötade massa tjejsnack:)








Nu ska jag krypa ner bredvid min varma fina S och mysa lite till;)

Godnatt

Inga kommentarer: