onsdag 17 november 2010

Om att fara och flänga

Usch denna veckan är ingen rolig vecka, planeringsmässigt sett. Halmstad och skola måndag-tisdag, Gislaved och jobb ons-fre, Falkenberg fotokurs onsdag kväll. Känns som jag inte gör annat än att sitter på tåg eller kör bil just nu. Bor i en väska för tillfället och det finns inget jag längtar så mycket efter som att packa upp den där satans väskan någonstans!

Tre arbeten ska lämnas in, ett redan på måndag. Två av arbetena inom arbetspsykologi och ett inom IT och marknadsföring. Med tillhörande powerpoint. Sidantalet hamnar runt 20 och dessa ska skrivas helt parallellt med samma inlämningsdag men med helt skilda ämnen. Sen får du ju jullov tänker du kanske nu, men nej sedan har vi tenta i bostadsrätt efter jul (tacksamt ändå). Tentar först tionde så fram till nyår vägrar jag öppa en bok. Då tar jag välbehövligt och välförtjänt jullov och pluggar saatan i tio dagar sedan istället. Tack gud för Malaysia och Thailand i januari säger jag bara!

Usch det är mycket nu. Pengar behövs och prioritering av tid måste göras. Älskar min fotokurs men kan inte sticka under stol med att det ska bli skönt med en ort mindre att åka till i veckorna. Praktiken drar snart igång, vilket innebär ÄNNU mer åkande. Så ja, tacksamt att fotokursen snart är över i alla fall!

På tal om praktiken, nästa fredag drar det igång på riktigt. Då ska vi fotograferas för hemsidan, skriva under en sekretessförbindelse och sitta ner med våra första uppgifter. Spänd förväntan kan jag lova!

Just nu längtar jag mest till helg och nervarvning. Precis hemkommen från jobb väntar nu en eftermiddag med skriva skriva skriva. Sedan är det dags för träning och efter det ska jag köra till Falkenberg.

Som sagt, helg tack!

Bananalove

1 kommentar:

tina sa...

duktig du äår som orkar med allt! kram till dig kusinen :)