onsdag 3 november 2010

It´s time for some waka waka

Lite smått nervös inför morgondagens intervju. Eller där ljög jag, jag är sjukt nervös inför morgondagens intervju! Med en envis magsjuka är jag orolig för hur jag ska orka prestera imorgon. Men inte riktigt läge att ringa in återbud...Magsjukan resulterade i inställd Halmstadtripp. Vad innebar det? Jo, att hela min garderob är i Halmstad, likaså mina skor, smycken, handväska, fön ja allt. Kul. Lite smått panikartad man tager vad man haver-lösning här idag. Sjukling sprang således runt på kappahl och lindex i hopp om att hitta något passande. Lite smycken inhandlades, likaså en ny sjal. Väska lånas av korri, plattång av bror, absolut torr av S, brufen av pappa (smärtstillande), dimor av S (turistdiarréstillande). Stövlarna är nu putsade, håret är plattat och kroppen är preppad med piller för att hålla sig i schack imorgon.

Kände att dresskoden nog är strikt men inte storstadsstrikt liksom. Har varit helt lugn i mitt klädval hela veckan. Tills S bror berättade, som senast igår varit i kontakt med fastighetsbyrån i fråga, att deras nuvarande kvinnliga praktikant varit klädd i byxdress. Full kostym alltså. Hehe.Heh.HehHeeheheHeHe. (nervöst skratt). Tusan med att jag glömde dressen i Halmstad!


(Nej, jag äger ingen dress)

S sa, i ett försök att stilla min nervositet "du är en naturbegåvning på detta tror jag". Hahaha svarade jag. S fortsatte "En sak är du iallafall bäst av alla på, vad som än händer. Du är bäst på att vara du".

Hoppas bara att det räcker att vara Banana imorgon. Något annat kan jag ju inte erbjuda.

Waka waka stillar nerverna ikväll


"the pressure´s on you feel it, but you got it all believe it..."

Godnatt


3 kommentarer:

Slemm igen sa...

Hur i allsin dar kan du tvivla på att Banana inte räcker?

Det finns ingen annan utväg än att det går bra! =)

Håller tummarna för dig! Massa kramar!

Banana sa...

Tack snälla Emmmme! Det gick superbra faktiskt. Ingenting klart än, men det beror inte på mig utan på hur arb.situationen på kontoret kommer att se ut. Ett härligt gäng människor som verkligen tyckte om mig och de hoppas att det kommer att finnas utrymme för en till praktikant. Väldigt kul att höra och bara att hoppas på det bästa:)Som en av cheferna sa så vill de vara ärliga för min skull; de vill kunna erbjuda mig en anställning om jag får praktik. Därför en del praktiskt som måste lösas.

Vad kul det lät med ditt extrajobb, kommer passa dig som handen i handsken:) Bra, kan du sköta min fakturering sen när jag startar eget;) Lycka till imorgon nu och hoppas att det klickar!

Slemmet sa...

Åååh va härligt att det gick bra! Det låter ju grymt bra ju!! ;) Vad kommer du få göra??

Ja, det blir roligt! Peppad inför imorrn nu när tentan är gjort också! ;) Exakt det är klart att jag ska göra det! =)

Det hoppa jag med!
Vi hörs!

Kramar!