fredag 12 november 2010

Well guess who´s back?

Här är jag igen! Beslut om bloggens framtid är fattat och därmed är det fritt fram för mig att fylla era hjärnor med mina tankar:) Skämt åsido så har jag funderat fram och tillbaka för att slutligen besluta mig för att fortsätta blogga. Jag märkte att jag saknade att få skriva av mig efter några dagars frånvaro. Jag insåg också att jag kommer att ångra det när jag om några år vill titta tillbaka på min sista studietid och mina tankar kring detta (för nej, jag kommer aldrig att bli en dagboksskrivare).

Däremot kommer jag att försöka att hålla bloggen mindre privat, alltså inga uppdateringar om exakt hur min dag eller vecka ser ut (ska iallafall försöka). Jag kommer också att hålla eventuella negativa tankar och känslor kring mitt framtida yrke helt utanför bloggen. Likaså kommer jag att hålla framtida kollegor utanför och givetvis åsikter om framtida kollegor utanför. Ja, jag kommer helt enkelt att tänka efter lite mer innan jag publicerar. Annars kommer jag att skriva precis lika spretigt och bananigt som vanligt:)

För att göra min återvändo än mer spektakulär så har jag faktiskt mycket glädjande nyheter:

Jag fick praktikplatsen!! Såå glad jag blev då! Jag är i och med denna praktikplats även lovad en fast tjänst när jag är klar (om allt går som det ska)! Hur skönt är inte det då? Bästa bästa på länge! I och med detta kan jag nu avslöja att intervjun gick jättebra och att det verkligen kändes som en riktigt bra arbetsplats med enbart härliga och positiva människor. Men, jag kan inte låta bli att tycka lite synd om den andra som sökte praktikplats och som på grund av mig föll på mållinjen. Har lite dåligt samvete och förstår att det måste kännas för jävligt att bli brädad på detta sättet som det blev nu. Men sådant är tydligen det dära karriärslivet sägs det... Vad som mer är en bonus är att jag troligtvis kommer att arbeta delvis på annan ort, kanske till och med heltid där sedan. En ort som ligger nära den ort som vi eventuellt planerar att flytta till. Det var ett orosmoment för min del hur det skulle bli med framtida anställning om vi flyttar, så det kan ju inte bli bättre! Nu kan jag helt slappna av med vetskapen om att det löser sig vart vi än bor. Att dessutom ett annat stort mäklarföretag hörde av sig till mig under föregående inlägg känns stort! Att knyta viktiga jobbkontakter via bloggen hade jag aldrig väntat mig! Detta företag har även sitt huvudkontor på den ort vi spånat om att flytta till i framtiden. bra att ha i bakfickan OM det skulle bli aktuellt med annan anställning i framtiden. Hur bra? Jättebra! Det går bra nu!

Jag fick även VG på min hemtenta! Satt som en smäck! Otroligt skönt att fylla på VG-antalet lite efter tuffa ekonomikurser. Grunden till min tenta kommer även att förändra upplägget på nästa års kurs, vilket givetvis både hedrande och roligt!

Fotokursen tickar på. Jag och Sofia är snart fullfjädrade fotografer! Eller kanske inte, men vi lär oss otroligt mycket och det är så himla roligt! Hittills har vi gått igenom slutartid, bländarvärde, skärpedjup, BULB, ISO-tal och blixtjustering. Bilderna blir bättre och bättre men det är mycket att tänka på! Ibland fungerar autofokus utmärkt;) Ska försöka bli bättre på att lägga in bilder här inne, men det är ju så bökigt och tråkigt att föra över bilderna till datorn...

Känner att glädjen sprudlar just nu, och som om det inte vore nog så är det så ÄNTLIGEN dags för Johnossi imorgon! Denna kväll, som vi planerat sedan i slutet av sommaren är nu äntligen här! Ska bli så kul att träffa alla igen! En härlig reunion med några frånvarande och några tillkommande. Ett härligt gäng blir vi, samlade i Gislaved precis som förr! Är så laddad och peppad! Vi gick på stan en heldag igår och kickade igång oss genom lite shopping. Gjorde en hel del fynd då det var både klubbdagar och rea på stan. Något av det invigs i morgon. Det känns dock som om hela Gislaved kommer att vara där plus alla som reser hem för just detta. Men förutom trängseln så innebär det ju faktiskt att det är desto fler härliga återseenden att vänta!

Ikväll ska vi börja med att simma och bada ångbastu. Sedan bjuder vi in till fredagsmys med god mat och Idol. Bättre sätt att starta helgen på finns inte enligt mig!

Vill avsluta med att tacka de (få) som vågade kommentera under förra inlägget:) Era ord värmer och sporrar mig att fortsätta!

Sofia L: Hade ingen aning om att du hittat hit, men desto roligare då att få reda på:) Kul att du gillar det jag skriver och dina ord gav mig en sporre att visa lite mer av mina foton:) Tack snälla!

Bellis: Tack så mycket! Tappar tyvärr mycket av språket härinne (om jag inte skärper mig extra) Men roligt att du tycker det är bra ändå;)

Znag: Jag vet att du gillar min blogg, eftersom du läser den under tråkiga föreläsningar med slipsen. Hahaha

Tina: Tack för peppingen, det hjälpte uppenbarligen för här är jag ju igen;)

Maria Hall från Skandiamäklarna: Blev otroligt förvånad att en ur branschen har hittat hit, men givetvis också otroligt hedrad! Det är också just det jag menar; man vet aldrig vem som läser och måste därför vakta sina ord när man skriver jobbrelaterat;) Tackar och bockar för dina fina ord och råd angående mitt fortsatta bloggande. Det vägde faktiskt tungt i mitt beslutsfattande! Skulle jag efter avslutad praktik vilja se mig om efter annat jobb så vet jag vart jag ska vända mig:) Tack!

Korri: Sjukt sammanträffande, men desto sjukare hade det varit om jag gjort som i drömmen. Riktigt så självcentrerad är jag inte;)

Tack också alla ni övriga som läser! Utan er hade jag inte motiverats att fortsätta skriva!

Bananalove

5 kommentarer:

jonatas sa...

"Detta företag har även sitt huvudkontor på den ort vi spånat om att flytta till i framtiden"

Ska du praktisera i Perstorp då? Fast där ligger inget huvudkontor... hmm det har du nog fått om bakfoten tror jag bestämt!

sandra sa...

jag läser också! men det visste du säkert! Grattis till praktikplats!

tina sa...

mkt bra val av dig :)!!!!

Slemm sa...

Åh, det låter ju helt perfekt! =)

Fortsatt blogg och praktikplats med fortsatt tjänst! Nu kan det knappt bli bättre..

Förutom att man blir rejält sugen på era eventuella flyttplaner för framtiden! ;)

Hoppas att parken va lyckad, vilket jag inte kan tvivla på det minsta! =)
Kramar!

Banana sa...

Tack så mkt både S och E! :)

Parken var fab, men förfesten var roligast:) Bilder kommer under dagen så att du kan ta del av kvällen fast du inte var där emme! =) Såg att RAW var överraskningen, tvivlar inte på att du firades kanon av Andreas;)