tisdag 30 november 2010

Att sakna

Sade upp mitt gymkort igår. Det var med tunga steg jag gick dit och med sorg i hjärtat jag sade upp det. Har trivts så himla bra där och kommer verkligen sakna det som sjutton! Kändes skittråkigt rent ut sagt! Men men, nya tider nu ger minimal möjlighet att utnyttja ett kort här nere.

Gick en runda genom stan som visade sig från sin bästa sida med alla juleljus och allt julpynt. Kommer faktiskt sakna denna staden också. Mitt gamla älskade Halmstad. Nu är det ju inte aktuellt än, men tiden går fort fram till licensen nu. Tog ut saknaden i förskott och vandrade vemodigt gatorna fram.

Saknar mina vänner som bor långt borta. Tur att det snart är jul så vi ses igen!

Saknar min S extra mycket ikväll. Han bad att jag skulle försöka telepatera mig hem. Men det misslyckades. Typiskt. Jag som ville kramas och värmas i vinterkylan.

Sist men inte minst så saknar jag totalt struktur på mitt liv just nu. Kämpar med att få ihop min vardag med föreläsningar, skrivning av två olika arbeten, jobb och praktik. Samtliga punkter på olika orter. Pust. Längtar så otroligt mycket till den 13 december då allt lugnar ner sig.

På tal om att längta. När det råder rekordkyla i Halland och det blåser isvindar från havet, då längtar jag till den 22 januari

snart snart snart...!

Bananalove

Inga kommentarer: