torsdag 18 november 2010

Välbehövligt

Idag tog jag en välbehövlig powernap mellan jobbet och plugget. Så skönt! Har gått på knäna nu de sista dagarna och varit så trött och så stressad. Trötthet och stress leder till extra förvirring och jag vet inte hur mycket jag glömt de här sista dagarna. Glasögen i Halmstad, mjölken utanför kylen, nycklarna kvar i dörren, frukosten till jobbet, ja ni hör ju. Hur som haver så gjorde lite sömn susen och jag har kommit en bra bit på arbete nummer ett nu. Gött!

Något annat som var välbehövligt och väldigt roligt var att jag fick VG på tentan i beskattningsrätt! Tjohoo! SÅ gött! Skrev mitt bästa tentaresultat någonsin under högskoletiden och nailade in den:) Välbehövligt besked nu när plugget är tungrott och stressigt. För en högpresterande person som mig gjorde det hela min dag:)

Pratade en lång stund med min F idag. Väldigt skönt och välbehövligt! Längtar tills allt lugnar ner sig lite så man kan ta upp sitt sociala liv igen! F som har köpt hus tyckte att det är galet mycket att tänka på vid ett husköp (nähä?) och jag guidade henne lite i en del frågor. Kul att man faktiskt sitter på mycket värdefull kunskap som BFEstudent! Den dagen jag själv köper hus kommer både säljare, mäklare och besiktningsman få att bita i:)

Skämt åsido så känns det sjukt bra att jag har den kunskapen jag har inför det största köpet man gör i livet. Finns alldeles för många husköpare som inte har en aning om vad de har givit sig in på, som gör förhastade köp, inte har koll på ekonomin och gör en alldeles för tight budget, inte checkar av besiktningsprotokollet och som inte förstår hur mycket som faktiskt kan hända. Som inte har koll på materialval, uppvärmningssystem och andra viktiga aspekter som kan leda till både höga underhålls- och driftskostnader. Givetvis är varje husköp en risk och en typ av lotteri, men det känns gött att jag kommer ha de bästa förutsättningarna för att kamma hem jackpot iallafall:)

På tal om något helt annat så är ni nu rekordmånga som läser här inne varje dag. Denna veckan har läsarantalet överskridit 100 läsare om dagen! Här i min lilla blogg! Kul att ni är så många som gillar det jag skriver! Tackar och bockar.

Nä, skriva arbete var det!

Bananalove

Inga kommentarer: