onsdag 24 november 2010

Allt och ingenting

Varnar för ett typiskt spretinlägg a la Banana. Blir många sådana har jag märkt, kanske beror på att min hjärna faktiskt är väldigt spretig. Är något av en tänkare och hinner därför med måånga tankar om dagen (kanske därför jag är allmänt glömsk och förvirrad också). Well well.

Föreläsningsdagen med Fbyrån var väldigt intressant och framförallt givande. Eftersom jag redan har fått praktikplats (och därmed fast tjänst om allt går som det ska..wowowowo) så hade jag egentligen inte behövt gå. Men eftersom det var min blivande arbetsgivare som var på besök så tyckte jag att det var viktigt att gå ändå. Vi har varit väldigt färgade av den andra stora kända kedjan under vår studietid så det var på tiden att Fbyrån visade framfötterna också! En intressant sak de lyfte fram var facebook, bloggar och mailadresser. Vi måste vara försiktiga med vad som visas och vilka som kan se. Precis som jag oroade mig för då jag funderade på att sluta skriva här inne. Jag har också insett att även om inte mitt namn går att koppla till bloggen, så dyker den upp när folk söker mäklarrelaterat på google. Därför kommer jag vara försiktig med att skriva ut hela företagsnamn eller kända personers namn.

VD för hela Fbyrån föreläste för oss under eftermiddagen. Vilken härlig människa! Klok, lugn och saklig med båda fötterna på jorden. Dessutom pratade han dalmål (enligt mig utsedd till Sveriges finaste dialekt) och hade glimten i ögat. Stort kändes det att han flugit ner till oss i Halmstad. Större kändes det när han fick avbryta för att TT ringde och ville ha ett uttalande till ett pressmeddelande. Häftigt med storfräsare som tar sig tid till oss småfräsare.

Hör TVn samtidigt som jag skriver. Om ni minns skrev jag om en konstnär som hotats för ganska längesedan. Han är i blåsväder igen och ett dödshot är nu riktat mot honom. Blir. SÅ. Jävla. Förbannad. Tänker inte dra upp mina åsikter om Sveriges grundlagar igen, den intresserade kan backa bandet och läsa det gamla inlägget jag skrev.

Igår var jag hos M och tjötade och gjorde naglarna. Superfint blev det denna gången också! Kände att det var på tiden, de gamla såg skruttiga ut med en lång utväxt. Fotografering på fredag, det gäller ju att göra det bästa av det man har;)

På tal om fotograferingen så har ny kavaj inhandlats, och ny topp måste inhandlas idag. Behöver egentligen ha en helt ny garderob med basplagg känner jag, men ekonomin tillåter endast en långsam förändring av garderoben. Jag ska inte bara fotograferas, utan på fredag tar jag mina första stapplande steg ut i mäklarvärlden. Help. Jag är duktigt nervös måste jag säga, samtidigt som jag givetvis är förväntansfull och ser fram emot att se vad det är jag ska göra. Vi har fått uppgifter tilldelade (hemliga) oss som vi ska ta itu med under fredag eftermiddag. Vi får gå hem när vi känner oss klara. Just den luddiga beskrivningen skapar en hel del nervositet:) En sak om det bara hade varit jag, men vi är ju faktist två praktikanter som börjar samtidigt. Mäklarbranschen är en "tävlingsbransch" och jag en enorm tävlingsmänniska så resten kan ni ju räkna ut själva:)

Bananalove

Inga kommentarer: