torsdag 20 mars 2014

Kontraster

Idag är det min födelsedag! 28 år. Känns helt sjukt, ser mig själv fortfarande som 25... Men jag är glad och tacksam över att få fira min födelsedag, med fina vänner och familjer. Frisk och med ett litet knytte i magen! Knyttet blir 160 dagar idag, så vi firar oss båda lite! Idag är det exakt två år sedan jag skrev detta inlägget: http://anskopansko.blogspot.se/2012/03/happy-birthday.html. Det var ingen rolig födelsedag. Vilka kontraster livet har ändå. Så mitt firande går i tacksamhetens tecken i år. Vi firar idag på Bambu, imorgon med S familj och på söndag med våffelkalas för min släkt. En trestegsraket av firande!

Igår firade vi min mamma som fyllde år, samtidigt som vi sörjde en annan mamma som gått bort, alldeles för tidigt. Det blir än mer overkligt och sorgligt då. Livets kontraster som sagt.

Avslutar med en ung Banana som inte firat en enda födelsedag än! Om knyttet blir lik sin mamma så är detta vad vi har att vänta;) så himla spännande hur vår lilla bebis kommer att se ut, vem av oss hem blir lik, vilka karaktärsdrag hen får och hur en blandning av oss två blir! Jag vågar satsa högt på ljust hår och blå ögon iallafall! :)

1 kommentar:

Ida sa...

Såå söt liten Anna!