torsdag 6 mars 2014

Vårnytt till garderoben

Idag var det dags för min halvårskontroll av tumörläget. Det kan tyckas att man borde lärt sig att "slappna av" två år efter tumören togs bort, men man slappnar aldrig av. Särskilt inte när vi nu ser det vidriga cancerspöket på nära håll. Vem är frisk, vem är sjuk och när slår det till igen?

Lyckligtvis kunde hon inte se några förändringar på äggstockarna, inte av det hon kunde se iallafall. Äggstockar är tydligen svåra att hitta när man är gravid? Jag ska därför tillbaka för ordentlig koll tre månader efter förlossning. Jag väljer att se det som positiva besked, så länge de inte ser någon spridning så är det ju heller inget elakartat OM det nu skulle finnas något på de dolda delarna vi inte såg idag. Så jag ser mig som fortsatt tumörfri och firar därefter!

Därför var det min tur för garderobspåfyllning idag! Äntligen! Blir lätt lågprio när det finns bebiskläder att köpa och rum kvar att renovera. Men idag var JAG prio! :) köpte en ny vårjacka och två mammatoppar; en kortärmad blus och en randig kortärmad topp. Kommer bli vårigt och fint till ljusa jeans och ballerina! (Och funkar till svart). Jackan är en vanlig jacka i min vanliga storlek som jag då även kan ha sen.

Jag trodde inte jag skulle köpa så mkt mammakläder, men jag har märkt att även om det absolut går att använda mkt av min vanliga garderob så går det ju inte att sticka under stol med att mammakläderna sitter så himla mycket bättre! Sen beror det självklart på vad man jobbar med; i yrken med arbetskläder har man ju bara mammakläder på fritiden och då går det självklart inte åt lika mkt alls. Men jag som jobbar i civila kläder, och på kontor som kräver hyfsat välklädd stil, behöver ju fler ombyten och kläder som sitter bra för att inte se sjavig ut.

Så jag har tre par mammabyxor jag varvar mellan, ihop med mammalinnen (vitt och svart) med vanlig topp över hittills. Vanlig Kavaj eller kofta över. Hemma går jag mest i mjukisbrallor eller onepiece:)  Idag köpte jag som sagt två mammatoppar, för snart kommer många av mina vanliga toppar vara för korta! Många av mammakläderna kan man ju ha sen första nyförlösta tiden, och mammalinnena är även amningslinnen. Så jag handlar med gott samvete, även preggisar vill vara vårfina:)



Knyttet har faktiskt också fått klädpåfyllning, av sin muminmormor! Tack snälla! Det är Lindex som firar Tove Jansson 100 år med en ljuvlig muminkollektion där delar av intäkterna går till Unicef. Klart mitt finska knytte ska ha Muminkläder liksom! :)


Inga kommentarer: