lördag 29 mars 2014

Lördag

Här sitter jag 07:30 och bloggar som det morgonpigga preggot jag är! Kan. Inte. Sova! Men det är en härlig morgon, solen skiner och fåglarna kvittrar och det är ju lördag!

Igår var det grillpremiär, så himla härligt! Vi satt ute med bara armar och grillade i solen och bara njöt av värmen. Att detta väder verkar hålla i sig hela helgen och att vi byter till sommartid imorgon är ju helt underbart! Vi har dragit igång altandäcksprojektet och det finna vädret kan ju inte komma mer lägligt. Idag blir det alltså heldag ute med plintsättning, mätning, markduk och singel. Jag och fogarna kan ju tyvärr inte hjälpa till så mycket mer än att mäta, hålla och ge tips, så jag tänkte passa på att odla mina tomater, sopa trottoaren och sen mest sola:)

Och ikväll ska vi äntligen träffa några efterlängtade! Åh ska bli så himla roligt! Tapaskväll står på schemat och äntligen ska Anna-Gretas få sig ett besök!

Jag fick två överraskningsbesök förra födelsedagshelgen, först kom Z och surprisade på fredagen och på söndagen dök E och K upp, vilket också var väldigt längesen! Himla roligt såklart, speciellt eftersom jag levt i en osocial bubbla länge under graviditeten. Tack tjejer för besöken, även om det blev kortisar!:)

Vi har så många middagar och dejter som släpar efter nu eftersom jag under en lång period med migrän tvingades ställa in hela tiden för att jag inte orkade. Nu när jag är piggare så försöker vi beta av allteftersom, men ska ärligt säga att det är svårt att få tiden att räcka till eftersom det nu krockar med nytillkomna planer hela tiden! Det är alltså inget personligt och vi saknar er alla! 

Ikväll är det precis en sån gammal inställd dejt som står på schemat. Sist kom luftrörskatarren emellan, men nu jäklar är det äntligen dags! Dessutom med förstärkning av K och F, kan ju inte bli bättre!

En topphelg som jag lever på länge med premiärgrillning, högtryck, däckbygge (äntligen!) och fina vänner.

Hoppas ni njuter av er helg lika mycket!

Inga kommentarer: