måndag 26 april 2010

Ett helt vanligt vardagsinlägg

Tänkte först struntat i att uppdatera idag för att jag helt enkelt inte hade några extraordinära tankar att dela med mig av. Vill inte heller att denna blogg ska bli ett enda långt rabblande om exakt vad jag gör varenda vanlig vardag in i minsta detalj.

Men så slog det mig att Vadå tråkig vardag? Dessa vardagar är ju precis lika mycket värda som alla andra, mer innehållsrika och intressanta dagar! Tänk så många dagar i vårt liv som vi slösar bort genom att gå och längta framåt, till nästa eller nästnästa dag, vecka eller år. Jag ägnar detta inlägg åt att be er fånga dagen och ta till vara på varenda litet ögonblick. Spar detta i minnet för vi vet aldrig hur många sådana ögonblick till vi får. Det sägs att för en sjuk människa är ordet "imorgon" det vackraste som finns. Det är kanske också därför som sjuka människor är bäst på att vara i nuet och ta till vara på varje dag som om det vore deras sista.

Denna måndag, en av dagarna i mitt liv, så har fastighetsrätten startat upp med ny lärare. Tack gud för det, var skapligt trött på MS spretiga och ologiska föreläsningar!  Nu har ML tagit vid istället och vi har också bytt kapitel i jordabalken. Nu pratar vi om inteckningar och panträtt i fastigheter. Inte världens roligaste ämne, men helt klart en bättre föreläsning som man hänger med på, förstår och antecknar (vettiga saker) hela tiden.

Tränade spinning idag, efter ett relativt långt spinninguppehåll. Har varit lite anti mot att träna inomhus nu när det börjar bli vår och har därför endast tränat löpning varvat med promenader. Men shit vad jag hade tappat mycket! Herre gud! Svettades floder och var rejält stum i benen efter passet. Men så skönt det var! Och så roligt det var!

Helt underbart dessutom att för första gången iår cykla utan jacka och iförd enbart träningsbyxor till gymmet! Härliga varma vindar och solsken! Dessutom luktade det riktig vår på många ställen på vägen.

Heja våren du är bäst! Det är ju det jag alltid har sagt! :)


Gonatt

Kram

Inga kommentarer: