tisdag 13 april 2010

Ingen återvändo

För övrigt så har jag just lämnat in mitt och As val inför vår framtida utbildning precis. Blev nervös när A ringde och bad mig göra det åt henne för att internet på sjukhuset strulade. Men jag är säker på att jag gjort rätt efter hennes önskemål nu:)

Att valet nu är inlämnat innebär att jag alltså nu har gjort mitt slutgiltiga val om hur min framtid ser ut. Jag valde mäklarspåret trots allt, på distans och med extra förvaltarkurser.

Valet baserade jag på många olika faktorer. Jag är fortfarande inte (kan man aldrig vara) helt säker på att detta är det bästa/rätta valet, men just nu och för just den situation jag befinner mig i så kändes det mest rätt.
Jag kommer alltså att läsa distansprogrammet som magnus håller i (magnus är bättre än marcus; en viktig faktor) men försöka gå på så många av marcus föreläsningar som möjligt ändå. Fatta bra grund man får inför tentan! Dessutom finns möjligheten att läsa in i princip alla de kurserna som förvaltarspåret läser som inte mäklarna gör. Detta är möjligt eftersom vi har en schemalagd föreläsning i månaden typ då det är en distansutbildning. Alltså slår man tre flugor i en smäll! Bra va!

Skönt att ha fattat ett beslut iallafall!

Gonatt

4 kommentarer:

Slemm sa...

Åh, skönt att ha det klart och att det känns bra (för stunden ;))

Själv ska jag pallra mig upp till studievägledaren IDAG, bara för att jag varit så lat och inte tagit reda på om min lösning går att göra förrän nu!! =O

Men men, det ska nog bli bra iallafall! ;)
KRAM!

Banana sa...

Ja de var liksom ett problem mindre:) Haha du är som jag, jag var där o förrgår;) å fick helt nya infallsvinklar..hah.. Hoppas det löser sig! Klart det gör:) Kram

Anonym sa...

så de blir din sista tid i din lägenhet nu fram till sommaren då?
puss saknar dej redan ansko!!

Banana sa...

Nixpix jag stannar i halmstad jag:) iaf till att börja med om inget annat otipoat kommer upp! Kommer läsa extrakurser så de blir typ samma schema som om man läst på plats! Saknar dig oxå, bo inte så lååångt bort:(