onsdag 7 april 2010

Hitta glädjeämnen

Jag har fått lära mig att alltid försöka fokusera på det positiva i livet. Negativa saker dyker upp titt som tätt och jag har lärt mig att det bara är att acceptera fakta. Livet är inte alltid en dans på rosor, och konstigt vore väl det. Hur skulle man kunna uppskatta alla bra och fina stunder i livet om det alltid var bra? Jag tror att människor som haft det tufft, svårt och som har fått kämpa har fått åtminstone en fördel. Fördelen med att se det stora och fina i det lilla. Fördelen med att alltid försöka hitta glädjeämnen, även om de är små. Fördelen med att känna empati och sympati med andra, och därmed glädjas med andra. Fördelen med att veta att hur jävligt det än är så klarar man det. Man gör det för att man måste. Det är helt enkelt så livet fungerar.

Sinnesrobönen är lite av ett mantra för mig och en dag ska jag tatuera in den:

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan
Och förstånd att inse skillnaden

Idag glädjs jag åt att det går så himla bra med uppsatsandet nu. Vi har ett extremt flyt just nu och producerar sida efter sida med empiri och kan snart ge oss in på analysen. Det har också visat sig att empirikapitlet inte alls är så svårt som vi fasat för, så vi når de resultaten vi vill, och dessutom i en rasande fart!

Jag glädjs åt våren, solen och värmen. Idag är det supervarmt här nere, det är KNOPPAR på träd och buskar och solen strålar från en klarblå himmel. Fåglarna kvittrar och måsarnas skrän ger sommarkänsla. Chinos, skinnjacka och solgglajjor är vår för mig och jag njuter!

Jag glädjs åt helgens planer med bästa Hotte å Jonis spelning på Sticky Fingers i Götet! Ska bli såå skoj att se dom på en lite större scen än jag såg dom sist och jag är så glad för deras skull! Det är dessutom väldigt roligt att så många har slutit upp, på eventet är 62 stycken anmälda! :) Pratade med O igår och vi planerar en stoor gettogethter på Gothia under kvällen. Kommer bli hur bra som helst! Hotellfrukosten som isåfall ingår är ju värt hela boendekostnaden (nästan).

"Det är inte hur man har det, det är hur man tar det" läste jag för ett tag sedan i en bok. Glöm inte det mina vänner och se till att göra det bästa av din dag idag.

Kram

Inga kommentarer: