tisdag 13 april 2010

Tisdag

Vilken ostrukturerad dag! Hade så mycket planer men inte en enda av dem infriade jag. Men så himla skönt det var! Behövde en dag off utan några som helst måsten. Vi hade föreläsning mellan 9-12 och efter det visste jag att jag skulle ha den första lediga eftermiddagen på evigheter. Vad gör man då? Jo givetvis fyller man upp den med allt sånt som man inte hunnit med att göra för att man varit upptagen med plugg. Idag var dagen då jag skulle träna, städa, laga stor middag och rensa ner vinterkläder till garderoben. Vad jag har gjort?

Jag började med att skapa mig en egen liten minibalkong. Det var SÅ skönt väder och solen sken och jag grämde mig så över att jag varken har balkong eller uteplats. Det var då jag kom på den briljanta idén att jag ju faktiskt bor i en äldre lägenhet som har härligt breda marmorfönsterbrädor. Så jag röjde undan i ett fönster, bäddade mjukt med en pläd och öppnade upp båda fönstrena. Där satt jag sedan och njöt av solen och läste min nya bok. Satt så i två timmar och bara njöt av fågelkvitter, värmande sol och frisk luft. Lyckades givetvis bränna mig, men glad är väl jag för det ändå, blek akademiker som man blivit den här våren! :)

Sedan somnade jag. Rakt upp och ner på sniskan i sängen. Låg så tills A ringde och väckte mig och jag yrvaket gav mig ut. Sen gick jag hem igen. Och sov lite till. Tills S ringde och väckte mig. Pratade med honom i nästan 4 (!!) timmar insåg jag nu. Samtidigt som jag tvättade. Innan vi lade på så konstaterade vi att Nej, jag kommer nog inte städa idag.

Så av hela min todo-lista så fick jag inte ett smack gjort! Haha. Men lika skönt var väl det:)

Håller en tumme för A idag som ligger på sjukhus och inväntar operation. Hoppas att allt går vägen och att du kryar på dig så fort som möjligt vännen!

Kram

Inga kommentarer: